Pogledao sam SAVAGES, dugo očekivanu adaptaciju Dona Winslowa koju je kaparisao Oliver Stone još pre izlaska knjige. Film je solidan ali nije onoliko snažan koliko je mogao da bude i koliko je, u krajnjoj liniji, trebalo da bude. Čini mi se da Stone ima želju da nadgradi Winslowa i krimić koji je bio osnov, ali u tome ne uspeva jer nema tačnu ideju na koji bi način to postigao.
SAVAGES je film koji bi se u Stoneovom opusu mogao osloniti na radove kao što je SCARFACE, NATURAL BORN KILLERS i U-TURN, ali nema snagu ni jednog od tih naslova koji su, svaki na svoj način, bili prelomni filmovi unutar svog podžanra. Ono što Stone na kraju nudi kao nadgradnju jeste ekipa grungy likova i naravno maestralna egzekucija na nivou vizuelne kulture i ritma.
SAVAGES u Stoneovim rukama postaje više od rutinskog repertoarskog krimića (mada možemo se s punim pravom upitati šta je to u današnjim okolnostima i da li to postoji uopšte u savremenom Holivudu) pošto taj stepen veštine u čisto tehničkom pogledu ima malo koji reditelj koji se bavi takvim materijalom.
Produkcioni dizajn, fotografija, celokupan udar na čula koji film nudi je izvanredan. Međutim, ovde se Stone ne bavi nekim esktremnijim nadražajima kao recimo u U-TURNu što verovatno ima veze i sa tim da je film slikao solidan profi Dan Mindel a ne DP autor kao što je Robert Richardson.
U tom pogledu, ovde Stone zapravo nudi neka rešenja koja su u međuvremenu postala mejnstrim zahvaljujući njemu i Tony Scottu. Pokojni Tony bi se čak sa ovim materijalom bolje snašao jer je SAVAGES u određenom smislu i bio potencijalni TRUE ROMANCE za 21. vek.
U ovoj formi ipak nije na nivou TRUE ROMANCE ali se uklapa u aktuelni trend priča o opakim meksičkim kartelima koju popularizuju ostvarenja poput serije BREAKING BAD.
SAVAGES nema previše dodirnih tačaka sa Gibsonovim HOW I SPENT MY SUMMER VACATION ali svakako da ova dva filma predstavljaju dosta upečatljive spomenike novoj generaciji meksičkih kartela uz naslove kao što je tamošnji MISS BALA i sl.
SAVAGES u osnovi ima sve elemente osim jakog kohezivnog faktora koji bi na nivou celine uspeo da pokrene ceo film izvan bazične žanrovske postavke. To ne bi bio problem da Stone ne želi da postigne to prevazilaženje žanra. To mu je uspelo u U-TURNu, a SAVAGES više deluje kao vrlo uzoran primer standardnog repertoarskog krimića.
Taylor Kitsch i Aaron Johnson su vrlo solidni kao narko dileri u vezi sa Valley Girl koju igra Blake Lively, a antagonisti su Salma Hayek i Benicio Del Toro koji su harizmatičniji od njih, ali sa likovima koji su groteskniji i manje ubedljivi tako da ne nastupa disbalans između mladih i već formiranih zvezda.
Tayloru je ovo bila treća meč lopta u sezoni i iako SAVAGES nije razvalio blagajne, prošao je zapravo prilično bolje i procentualno neuporedivo bolje od JOHN CARTERa i BATTLESHIPa. Ipak, čini mi se da ovaj film nema snagu da Taylora izbaci tamo gde bi on trebalo da bude.
Stone po prvi put ne nudi pubertetsku energiju koja inspiriše njegove obožavaoce i frustrira njegove protivnike ali i dalje se drži i SAVAGES deluje kao film znatno mlađeg reditelja što znači da ima snage za još bitaka.
* * * / * * * *
SAVAGES je film koji bi se u Stoneovom opusu mogao osloniti na radove kao što je SCARFACE, NATURAL BORN KILLERS i U-TURN, ali nema snagu ni jednog od tih naslova koji su, svaki na svoj način, bili prelomni filmovi unutar svog podžanra. Ono što Stone na kraju nudi kao nadgradnju jeste ekipa grungy likova i naravno maestralna egzekucija na nivou vizuelne kulture i ritma.
SAVAGES u Stoneovim rukama postaje više od rutinskog repertoarskog krimića (mada možemo se s punim pravom upitati šta je to u današnjim okolnostima i da li to postoji uopšte u savremenom Holivudu) pošto taj stepen veštine u čisto tehničkom pogledu ima malo koji reditelj koji se bavi takvim materijalom.
Produkcioni dizajn, fotografija, celokupan udar na čula koji film nudi je izvanredan. Međutim, ovde se Stone ne bavi nekim esktremnijim nadražajima kao recimo u U-TURNu što verovatno ima veze i sa tim da je film slikao solidan profi Dan Mindel a ne DP autor kao što je Robert Richardson.
U tom pogledu, ovde Stone zapravo nudi neka rešenja koja su u međuvremenu postala mejnstrim zahvaljujući njemu i Tony Scottu. Pokojni Tony bi se čak sa ovim materijalom bolje snašao jer je SAVAGES u određenom smislu i bio potencijalni TRUE ROMANCE za 21. vek.
U ovoj formi ipak nije na nivou TRUE ROMANCE ali se uklapa u aktuelni trend priča o opakim meksičkim kartelima koju popularizuju ostvarenja poput serije BREAKING BAD.
SAVAGES nema previše dodirnih tačaka sa Gibsonovim HOW I SPENT MY SUMMER VACATION ali svakako da ova dva filma predstavljaju dosta upečatljive spomenike novoj generaciji meksičkih kartela uz naslove kao što je tamošnji MISS BALA i sl.
SAVAGES u osnovi ima sve elemente osim jakog kohezivnog faktora koji bi na nivou celine uspeo da pokrene ceo film izvan bazične žanrovske postavke. To ne bi bio problem da Stone ne želi da postigne to prevazilaženje žanra. To mu je uspelo u U-TURNu, a SAVAGES više deluje kao vrlo uzoran primer standardnog repertoarskog krimića.
Taylor Kitsch i Aaron Johnson su vrlo solidni kao narko dileri u vezi sa Valley Girl koju igra Blake Lively, a antagonisti su Salma Hayek i Benicio Del Toro koji su harizmatičniji od njih, ali sa likovima koji su groteskniji i manje ubedljivi tako da ne nastupa disbalans između mladih i već formiranih zvezda.
Tayloru je ovo bila treća meč lopta u sezoni i iako SAVAGES nije razvalio blagajne, prošao je zapravo prilično bolje i procentualno neuporedivo bolje od JOHN CARTERa i BATTLESHIPa. Ipak, čini mi se da ovaj film nema snagu da Taylora izbaci tamo gde bi on trebalo da bude.
Stone po prvi put ne nudi pubertetsku energiju koja inspiriše njegove obožavaoce i frustrira njegove protivnike ali i dalje se drži i SAVAGES deluje kao film znatno mlađeg reditelja što znači da ima snage za još bitaka.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment