Thursday, October 25, 2012

THE GIRL

Pogledao sam THE GIRL, koprodukciju HBOa i BBCa o napetim odnosima Alfreda Hitchcocka i Tippi Hedren u toku rada na filmovima BIRDS i MARNIE. Ovim filmom je konačno stavljena tačka na šarmantne mistifikacije o Hitchovom seksualnom životu koje je on sam lansirao, i pokazala se dosta žalosna istina o tome koja svakako nagoveštava da su snažne seksualne frustracije oblikovale njegov opus. što je u principu bilo jasno i stoji kao osnov čitave fascinacije psihoanalitičara njegovim opusom. Međutim, intelektualizacija Hitchovih seksualnih frustracija nije u punoj meri bila opisana kroz njihovu praktičnu manifestaciju i u tome je dosta pomogla knjiga o odnosu Hitchcocka i njegovih diva, na osnovu koje je i nastao ovaj film.

U principu, u literaturi je i pre bilo poznato da je Hitchcock imao specifičan odnos najpre sa Tippi Hedren, ali ova knjiga je to razjasnila i po reakcijama Melanie Griffith na film, reklo bi se da ovaj pogled na stvari ima njen blagoslov. Inače, mala Melanie se pojavljuje kao devojčica u nekoliko scena.

Toby Jones u ulozi Hitcha je izvanredan. Verovatno će i okoreli šmirant Tony Hopkins učiniti sve što može da se dokaže igrajući ovu istorijsku ličnost, ali Toby ponovo nije inferioran u odnosu na "skupljeg" glumca kao ni u slučaju Capotea. Jones i Sienna Miller uspevaju da ubedljivo prikažu Hitchcocka i Hedren sa potrebnom doyom glumačke bravure koja je taman dovoljna da publika ipak ne zaboravi i na njihov identitet. Ali, upravo je Hitchcock kao gospodar artificijelnog filma fetišizovao svoje zvezde i ostavljao malo prostora da se njihov star power nikada ne zaboravi.

Julian Jarrold je iskusan reditelj televizijskih programa koji je radio i na filmu, i THE GIRL je u svakom pogledu izuzetno vešto i precizno realizovan film, sa dosta hičkokovske atmosfere u sebi i jasnom mehanikom akcija i reakcija među glavnim likovima. Kao i Hitchcock u svojim filmovima ni Jarrold ne preza od toga da objasni duboke motivacije i traume svojih junaka, a to sve takođe ostvaruje kroz potentne dramske situacije, detalje, nuđenje mogućnosti gledaocu da zna višpe nego junaci itd.

Neke od tehnika koje je Hitchcock usavršavao su bez ikakve sumnje postale prepoznatljiva karakteristika dobrog filma i nikada ne možemo garantovati da li je Jarrold te postupke odabrao samo zbog teme ali teško je verovati da nije mudro odabrao sve načine na koje će intervenisati na priči o čoveku koji je osmislio sve ključne načine za intervenisanje na priči.

THE GIRL je izvanredan rad i uprkos tome što HITCHCOCK dolazi sa snažim pedigreom i velikim budžetom, mislim da neće biti lako da ga nadmaši.

No comments:

Post a Comment