Saturday, August 30, 2008

GET SMART

Pošto mi je ovih dana bilo malo hectic, nisam stigao da zapišem utiske o svim stvarima koje sam pogledao. Počeću od poslednje stvari koju sam gledao. To je GET SMART Peter Segala.

Od ovog filma sam očekivao i malo i puno. Malop sam očekivao zato što sam računao na to da se radi o rimejku poznate serije koji će biti rađen u grču sa velikim poslovnim očekivanjima, kontroverzama, otpuživanjima za komercijalitaciju i sl. S druge strane puno sam očekivao od Peter Segala koga smatram jednim od najtalentovanijih savremenih reditelja u domenu high budget komedije i svakako rediteljem čije umeće prevazilazi klasične zanatske okvire tog žanra.

I u tom smislu, dobio sam film koji na najbolji i najgori način, istovremeno, ispunjava ono čemu sam se radovao. GET SMART je u situacijama kad je komedija vrlo dobar, mahom odličan. Međutim, u pojedinim situacijama Segal pokušava da ga režira kao akcioni film, da snimi svoj TRUE LIES, i iako na nivou inscenacije akcionih scena sasvim pristojan, njegova podela u glavini ulogama je previše komičarska tako da postoji ogromna razlika u tonu izmešđu komičnih i akcionih situacija.

Carrell je počeo da dobija veliku kreativnu moć i komične scene kroji prema svom afinitetu awkward humora na liniji serije THE OFFICE i tim pre taj vid diskrtnog skoro stilizovanog humora nema puno veze sa adrenalinskim akcionim situacijama. U filmu glumi i The Rock i kad je recimo Rock u tim scenama one stoje fantastično. Segal je u svojoj ambicioznoj računici očigledno zaboravio to da je okosnica TRULE LIES bio ipak akcioni heroj Arnie, i to hipertrofirani samoparodični akcioni heroj kao što je sada Rock. I u tom smislu, da je Rock igrao glavnu uklogu GET SMART bi bio klasik.

Međutim, sa ovom podelom i odnosima, GET SMART je samo jako dobar i zabavan film koji uspeva da bude konstantno smešan i zanimljiv. Ali, nažalost ne uspeva da bude i zanatski vredan film i dauspešno reši jednačinu sa kojom se suočavaju reditelji akcionih komedija.

Kad je o Segalu reč, zadržao je svoju reputaciju i sa velikom pažnjom čekam i njegov sledeći film.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment