Thursday, March 20, 2008

MADE

Ponovo sam pogledao film MADE Jon Favreaua. Gledao sam ga u vreme kada je izašao, dakle 2001. godine, i upamtio sam ga kao solidnu indie krimi komediju.

Sada sam ga ponovo pogledao i u principu film sasvim stoji. Buddy hemija između Vince Vaughna i Jon Favreaua je tu, ti likovi i danas funkcionišu, i tenzija koju proizvode njihovi postupci i situacije i dalje piju vodu.

Iako su mi indie krimići u principu manje omiljeni podžanr saremenog američkog filma pošto se u toj formi prave ogromne količine netalentovanog smeća, i razni polusvet je koristi kao formu debitantskog filma, neki naslovi poput MADE ipak daju smisao indie krimiću.

Zanimljiva je paralela sa Cassavetesom i njegovim indie krimićima pošto iz ove vizure se čini da dok su njegovi indie krimići bili smerno ozbiljni, danas su uglavnom bliži komičnom i ironičnom pogledu na žanr. MADE je takođe vrlo komičan, premda, u suštini ima vrlo ozbiljne karaktere kojima se na kraju dese vrlo ozbiljne stvari vrlo ozbiljne transformacije.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment