U ovom filmu postoje sve one tipične prepreke koje se javljaju u muzičkom i svakom drugom biopicu klasičnije holivudske provenijencije, sa tom razlikom što ovde priču gledamo iz vizure menadžera i jašemo sa njim, umesto da nam bude klasični negativac.
Ako imamo u vidu samu priču u kojoj su osnovni generatori problema u stvari mladi talenti, a glavni nosilac rešenja agent, onda bismo mogli da kažemo kako je ovo jedna cinična, izvrnuta slika sveta ili barem jedna transgresija u odnosu na pitanja sa kim gledalac treba da se identifikuje.
Ipak, fikcionalizovani Marcucci osim generalno "zlatnog srca" ipak daleko je od anđela, itekako je spreman da napravi potez iza leđa svojih klijenata i da sam proceni šta je i koliko za čije dobro. Otud film nije odbojan i ne deluje kao naručena apologija impresarija, naročito jer se kao i ta faza Marcuccijeve karijere zapravo završava porazom.
Film doduše svoj melodramski eskces izvodi u toj sceni poraza, nudeći uz poraz i naravoučenije i jaku emociju.
Ray Sharkey je izvanredan u naslovnoj ulozi, talentovani čovek koji ima sve sem harizme i izgleda, a Paul Land i Peter Gallagher su svaki na svoj način interesantni kao fikcionalizacije Avalona i Fabiana. Ne treba da čudi što je Fabian tužio producente za ogromnu sumu novca jer je Gallagher njegov lik odigrao sa dozom psihotičnosti, a autori su ga prikazali kao u potpunosti fabrikovanog izvođača koji vez velikog napora nije mogao ni da peva ni da igra, ili savlada tremu.
Ovo je prvi film Taylora Hackforda i režiran je energično sa nenametljivo ali ubedljivo rekonstruisanom epohom kojoj ne prilazi nostalgično, već naprotiv, kao nečemu savremenom što se sticajem okolnosti desilo nekoliko decenija ranije.
Tridesetak godina kasnije, MGM je razmatrao rimejk ovog filma sa Craigom Brewerom i Justinom Timberlakeom ali od toga nije bilo ništa.
Pošto je film fikcionalizacija, muzika je nova, ali u stilu Avalona i Fabiana i pisao ju je iskusni rokenrol veteran i cenjeni songwriter Jeff Barry i što se mene tiče baš je onoliko melodična i onoliko efemerna kao i njihovi hitovi.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment