Thursday, February 8, 2018

LE FIDELE

LE FIDELE Michaela Roskama je veliki povratak ovog belgijskog sineaste u evropski krimić posle osrednje američke avanture. Nažalost, u svom vrlo ambicioznom evropskom kambeku nije uspeo da ispuni ambiciju da bude Audiard umesto Audiarda. Nije bilo dovoljno što je mobilisao Bidegaina i Debrea, aktuelne Audiardove scenariste i što je praktično prekopirao film  DE ROUILLE ET D'OS u samom konceptu, ne samo što se u ulozi grubijana mekog srca pojavljuje Mattias Schoenaerts i što mu je partnerka velika francuska zvezda Adele Exarchopulos već i zato što opet imamo dodir sveta podzemlja, sa građanskom klasom a konačno opet imamo i junakinju koja se bavi "muškim" poslom i koja zdravstveno strada.

Dakle, paralele između Roskama i Audiarda nisu nove, ali ovaj film je dosta neslavan pokušaj mlađeg kolege da prekopira starijeg. Nažalost, tek u LE FIDELE vidimo koliko je delikatan balans morao Audiard da izgradi u svom filmu kako bi ovakva postavka mogla da funkcioniše. Pisci su isti ali melodrama kod Roskama je generic i odnosi među likovima su statični sve dok ih ne pokrene neki bitan plot point kada opet dođu u neku stagnaciju.

Roskam nikada nije bio preterano inovativan u pogledu tretmana krimića, pa nije ni ovde. Njegov junak je romantični gangster starog kova koji se sticajem okolnosti nalazi u modernim okolnostima briselskog podzemlja ali one su samo skicirane tako što se tu i tamo čuje replika na srpskom ili pomenu Albanci.

Za razliku od RUNDSKOPa koji je vrcao od svežine u pogledu miljea, LE FIDELE se valja u svom mejnstrimu misleći da se nadovezuje na nešto dobro, a zapravo sve ono što preuzimaju Audiarda samo nas podseća koliko je to sve bilo bolje u prvom izdanju.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment