Hoon Jung Park je dokazani južnokorejski žanrovski specijalista na poziciji reditelja i scenariste a V.I.P. je njegov daleko najzaokruženiji rad u obe ove oblasti. V.I.P. ima unekoliko limitiranu mogućnost crossovera sa zapadnom publikom jer podrazumeva određeno poznavanje severnokorejskih političkih okolnosti ali isto tako i razlikovanje južnokorejskih glumaca pošto niej rađena "izvozna diferencijacija" prilikom izbora glumaca.
Premisa je vrlo jednostavna i otvara mogućnost za višeslojno žanrovsko poigravanje. Sin severnokorejskog funkcionera je sa par svojih jarana ozloglašeni serijski ubica. Kada mu otac zglajza, on odlazi kao prebeg u Južnu Koreju. Dok na Severu kao "guzonjinog sina" policija nije smela ni da ga pipne, na Jugu sme, dok se ne ispostavi da je tamo pod zaštitom južnokorejske službe i Amerikanaca koji očekuju da im da poverljive podatke.
Psihopata na slobodi postaje ozbiljan problem kako za upornog seulskog policajca koji želi da ga privede, tako i za tajne agente koji ga čuvaju. Međutim, kada se kao ilegalni emigrant pojavi policajac koji ga je lovio na Severu, otvara se mogućnost da se stvari nekako reše.
Hong-jung Parkovi filmovi spadaju u red talasa nasilnih, mahom osvetničkih trilera koji su posle OLDBOYa postali zaštitni znak južnokorejske kinematografije. Uprkos tome što V.I.P. spada u njihovu policijsko-detektivsku podgrupu, ovde ipak ima nekoliko vrlo zanimljivih slojeva društvene kritike, plus je na nivou zapleta vrlo vitalan, pa i nestašan, sa obiljem dramske ironije.
O tehničkoj realizaciji nema ni potrebe da se priča. Hoon Jung Park radi u žanru u kom za južnokorejske reditelje odavno nema tajni.
* * * 1/2 / * * * *
Premisa je vrlo jednostavna i otvara mogućnost za višeslojno žanrovsko poigravanje. Sin severnokorejskog funkcionera je sa par svojih jarana ozloglašeni serijski ubica. Kada mu otac zglajza, on odlazi kao prebeg u Južnu Koreju. Dok na Severu kao "guzonjinog sina" policija nije smela ni da ga pipne, na Jugu sme, dok se ne ispostavi da je tamo pod zaštitom južnokorejske službe i Amerikanaca koji očekuju da im da poverljive podatke.
Psihopata na slobodi postaje ozbiljan problem kako za upornog seulskog policajca koji želi da ga privede, tako i za tajne agente koji ga čuvaju. Međutim, kada se kao ilegalni emigrant pojavi policajac koji ga je lovio na Severu, otvara se mogućnost da se stvari nekako reše.
Hong-jung Parkovi filmovi spadaju u red talasa nasilnih, mahom osvetničkih trilera koji su posle OLDBOYa postali zaštitni znak južnokorejske kinematografije. Uprkos tome što V.I.P. spada u njihovu policijsko-detektivsku podgrupu, ovde ipak ima nekoliko vrlo zanimljivih slojeva društvene kritike, plus je na nivou zapleta vrlo vitalan, pa i nestašan, sa obiljem dramske ironije.
O tehničkoj realizaciji nema ni potrebe da se priča. Hoon Jung Park radi u žanru u kom za južnokorejske reditelje odavno nema tajni.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment