Sunday, February 28, 2016

PALUBA ISPOD TERAZIJA

Zanimljivo je koliko su “garažeri” opsednuti detektivskim filmom u svojim filmovima, ako imamo u vidu da je to imalo svrhe u vreme kada se Godard bavio ovom vrstom polemike sa žanrovskim obrascima, ali danas deluje kao polemika sa stanjem u kinematografiji od pre šezdesetak godina. Posle filmova Saše Radojevića i Milutina Petrovića, u selekciji “Microwave” na FESTu pojavio se film Dejana Vlaisavljevića-Nikta, poznatog beogradskog alternativnog stvaraoca u proteklih tridesetak godina.

Nažalost, od Nikta sam očekivao više, odnosno očekivao sam jače razaranje forme, i mnogo agresivniji rediteljski postupak. Međutim, njegov film PALUBA ISPOD TERAZIJA nažalost uglavnom gazi utabanim stazama Milutinovog i Sašinog “garažerstva” sa tom razlikom što je Nikt talentovan i magnetičan performer.

Isto tako, njegova pretenzija je pitkije realizovana, i mislim da je u nekoj disciplinovanijoj egzekuciji Nikt mogao snimiti bitno bolji film. Da je više sebe stavio u centar pažnje umesto digresija sa manje harizmatičnim protagonistima mogao je napraviti nešto znatno efektnije. Ovako se pojavom usual suspectsa Saše Radojevića i Vanje Ejdus sve razvodnjava u čudan spoj diletantizma i neprikladnog profesionalizma koji stvara disbalans.

Šteta, Nikt je ovde u nekoliko instanci pokazao da ima veći potencijal od ovog rezultata. Ipak, korisno je imati selekciju “Microwave” jer otvara mogućnost da se isprate i ovakvi interesantni ekscesi.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment