Pogledao sam francuski policijski film 36 Quai des Orfèvres Olivier Marchala, i konačno sam video kako izgleda francuski odgovor na Michaela Manna. Naime, Mann već godinama uzima dosta od Francuza i vreme je bilo da vidimo kako to oni mogu da mu se oduže.
Marchal je bivši policajac, pa samim tim svopjom autentičnošću već vuče na Mannovu vodenicu. Marchal je u međuvremenu postao glumac, pisac i reditelj a 36 Quai des Orfèvres predstavlja vrhunac njegovog opusa, i najjednostavnije je reći, njegov HEAT.
Kao i HEAT, 36 Quai des Orfèvres balansira između realističkog pogleda na policijski rad i složen etičke dileme koje se postavljaju pred policajce i akcionog trilera koji u sebi nosi izvesna pojednostavljenja. U tom smislu, ne postoji siva zona iako Marchal njom uporno želi da se bavi, tako da njegov film na kraju samo na nivou dualizma liči na HEAT a zapravo znatno više podseća na INTERNAL AFFAIRS, danas već zaboravljeni film Mike Figgisa.
* * 1/2 / * * * *
Marchal je bivši policajac, pa samim tim svopjom autentičnošću već vuče na Mannovu vodenicu. Marchal je u međuvremenu postao glumac, pisac i reditelj a 36 Quai des Orfèvres predstavlja vrhunac njegovog opusa, i najjednostavnije je reći, njegov HEAT.
Kao i HEAT, 36 Quai des Orfèvres balansira između realističkog pogleda na policijski rad i složen etičke dileme koje se postavljaju pred policajce i akcionog trilera koji u sebi nosi izvesna pojednostavljenja. U tom smislu, ne postoji siva zona iako Marchal njom uporno želi da se bavi, tako da njegov film na kraju samo na nivou dualizma liči na HEAT a zapravo znatno više podseća na INTERNAL AFFAIRS, danas već zaboravljeni film Mike Figgisa.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment