Saturday, June 14, 2008

THE HAPPENING

Podvrgao sam se Shyamalanovoim novom filmu THE HAPPENING. Moram priznati da sam ga gledao iako mi nije na listi prioriteta pre svega zato što je bio jedini film u bioskopima koji nisam gledao, relativno me zanima i počinje posle utakmice.

I ovog puta u suštini Shyamalan radi jedno te isto. Uzima odličnu high concept ideju, pokušava da je umesto spektakla tretira kao intimnističku priču i onda polako prestaje da razdvaja važno od nevažnog, ideja se razvodnjava u pretencioznom a u suštini banalnom rediteljskom postupku i sve se zaključuje nekakvim krajem koji je u boljim njegovim filmovima šokantan a u slabijim, kao što je ovaj, čak i nije.

E sad, prednost THE HAPPENINGa je u tome što je loš ali nije previše dosadan. Isto tako, mislim da mi to što sam relativno iskusan gledalac ne remeti uživanje u filmovima ove vrste. Siguran sam da bi mi ovo bilo slabo čak i da je reč o prvom Shyamalanovom filmu koji gledam.

Isto tako high concept pozadina apokaliptične premise mi ne smeta pošto mi se čini da što sam stariji sve više uživam u blokbasterima tako da mi u ovom filmu ta zjapeća naivnost priče uopšte nije smetala, iako objektivno, zanatski smeta.

Da je ovaj film izašao pre LADY IN THE WATER, tipovao bih da će biti hit. U međuvremenu je Shyamalan demistifikovan i plašim se da THE HAPPENING može naići na snažan otpor i publike i kritike.

U tom smislu, biće zanimljivo ispratiti box office, naročito ako se ima u vidu da je nuđenje scenarija za ovaj film bilo jedan od Shyamalanovih veštih publicity stuntova i ljiudi iz Foxa će ispasti žešće naivni ako film bude težak promašaj što su naseli na njegovu foru.

Ocenu više film dobija zato što katastrofa pre svega zahvati zemlje koje su bombardovale Srbiju i priznale Kosovo.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment