Friday, June 13, 2008

DEFINITELY MAYBE

Pogledao sam DEFINITELY MAYBE Adama Brooksa, courtesy of Ginger. Reč je o novoj Working Title romantičnoj komediji koju sam nestrpljivo čekao. Kritike su bile pozitivne i ovaj film je povremeno apostrofiran kao veliki povratak inteligentnog romcoma.

Iako je Working Title u žanru romantične komedije za klasu jača kuća od drugih produkcija, DEFINITELY MAYBE ne koristi previše to svojstvo i ovo je najpre američki film koji u sebi ima ponešto od duha Working Title klasika sa Hugh Grantom, ali je dosta i modernizovan i amerikanizovan kako bi se približio aktuelnim generacijama gledalaca.

U making ofu SHAUN OF THE DEAD Edgar Wright i Simon Pegg diskutuju o sceni koju su u filmu nazvali “The Richard Curtis momentom”, i samo iz toga je evidentno koliko je Working Title važan ne samo za žanr već i za savremenu pop kulturu uopšte. Neki kritičarti kažu da ono što su Merchant i Ivory za prikaz stare Britanije, to su Bevan i Fellner za savremenu Britaniju.

U tom smislu, DEFINITELY MAYBE preuzima ozbiljnost i intrigantnost tema koje su svojstvene Working Title filmovima ali potom ih glumački i rediteljski do kraja amerikanizuje i pojednostavljuje. Nesumnjivo je zanimljivo to što je film smešten u politički milje jer glavni junak počinje kao energični član Demokratske stranke koji radi na Clintonovoj kampanji, i njegov lični raspad se povezuje sa krizama Clintonove administracije. Isto tako film postavlja pitanja o pojmu ambicije, životnih priorioteta, i likove u priličnoj meri drži u sivoj zoni. Međutim, sve to je nekako pojednostavljenije u odnosu na cinizam i inteligenciju koji imaju britanski Working Title proizvodi.

Konačno sam high concept na kome je film baziran dovodi do izvesne emotivne konfuzije. U jednom trenutku gledalac gubi emotivni osnov praćenja priče, tako da sam ishod postaje relativno proizvoljan. Siguran sam da različiti gledaoci imaju različite favorite. Ja sam očigledno najopštija ciljna grupa pa sam zadovoljan outcomeom koji neću spoilovati, ali sasvim sam siguran da poznajem ljude koji će navijati za ostvrarenje jedne druge romanse.

Iz ovih razloga, DEFINITELY MAYBE definitivno nije klasik, i ne dokazuje u punoj meri šta Working Title predstavlja u domenu romcoma. Međutim, sve ove primedbe ma koliko krupne ne osporavaju činjenicu da je reč o vešto realizovanom i komunikativnom filmu, koji uglavnom uspeva da opravda svoje pozamašno trajanje od 111 minuta. Kakav god da je u odnosu na Working Titleovu kinoteku, DEFINITELY MAYBE nesumnjivo jeste upmarket proizvod. U tom smislu, čudi me da ga Taramount neće distribuirati, ako imamo u vidu da u Srbiji romcomi imaju prilično stabilno tržište.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment