Ida Lupino je režirala tvrdi noir po istinitoj priči THE HITCH-HIKER i taj naslov se smatra jednim od naslova preteča rada rediteljki kao što je Kathryn Bigelow koje su iskoračile iz okvira spavaće sobe/ kuhinje kao miljea koji je dopuštan ženama da režiraju.
Idu Lupino izuzetno cenim kao filmmakerku, iz mnogih razloga, ne samo zato što je bila vrlo efikasna rediteljka već je bila i zanimljiva scenaristkinja i producentkinja. Koliko god da je Don Siegel bio nezadovoljan iskustvom rada na filmu PRIVATE HELL 36, po scenariju nje i njegog supruga, nema sumnje da mu je to jedan od najuspelijih filmova u toj dekadi.
Znači, Ida Lupino je jedna jako ozbiljna i respektabilna autorka iako je faktički najpoznatija i najplodnija bila kao glumica. Otud sam se na nju podsetio gledajući HOLLYWOOD SOUS ADRENALINE i odlučio da je repriziram i dopunim šta nisam gledao.
THE HITCH-HIKER je producirala njena kuća Filmakers, pisali su ga njen muž Collier Young i Ida, a nepotpisan priču je radio blacklistovani Daniel Mainwaring kog znamo kao izuzetno bitnog Siegelovog saradnika na nekim od njegovih najčuvenijih ali isto tako i najpotcenjenijih filmova.
I film je pre svega efikasan, bez praznog hoda i viškova. Priča o serijskom ubici koji otima dvojicu ribolovaca i koristi ih da ga prevezu do Meksika je data dinamično i ubedljivo, sa dosta propulzivnosti.
Ovakvi filmovi su kao što znamo vremenom često snimani, i samim tim sada THE HITCH-HIKER ima pionirsko mesto u toj tradiciji, i u odnosu na najbolje kasnije naslove je možda passe, ali u stvari on je osnov na koju su se mnogi nadovezali.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment