Monday, January 6, 2025

11th VICTIM

Posle gledanja filma THE SLAMS odlučio sam se da temeljnije repriziram ili premijerno pogledam rad Jonathana Kaplana, reditelja kog umnogome uzimamo zdravo za gotovo iako je reč zapravo jednom vrlo zanimljivom Cormanovom učeniku koji je na ovaj ili onaj način bio oslonac raznih žanrova i produkcionih okvira proteklih 50 godina.

11th VICTIM je televizijski film koji je snimio po scenariju svog redovnog saradnika Kena Friedmana, poznat još i kao THE LAKESIDE KILLER. Ipak, ovaj televizijski film po svemu ima atmosferu i izgled jednog malog i dobrog B-filma, obiluje dramskom ironijom, pouzdanom i preciznom glumom, i ima zanimljivu varijaciju na poznatu priču osobe iz unutrašnjosti koja dolazi u veliki grad da istraži sudbinu svog izgubljenog rođaka.

Ovog puta imamo mladu novinarku iz unutrašnjosti koja dolazi u Los Anđeles da ispita sudbinu svoje sestre koja je bila jedanaesta žrtva serijskog ubice a prethodno je već posrnula u svet pornografije i prostitucije. Dobrodušna novinarka ulazi u svet devojaka koje su okruživale njenu sestru, nespremna u potpunosti da se suoči sa tim šta je to u stvari i dolazi u opasnost kada krene da istražuje sama.

Kaplan i Friedman prave sirov i atmosferičan film, sa ciničnim detektivima i jednim među njima koji ima zlatno srce, ali i izbegavaju onaj ključni kliše da junakinja kao sama uspe da reši slučaj, što ne znači da ne upoznaje niz opasnih ljudi i situacija u korodiralom noćnom Los Anđelesu.

Bess Armstrong donosi tu svežinu provincijalke koja je potrebna da obnovi krvnu sliku losanđeleske razvratničke scene, i reakcije prevejanih magupa koji svakodnevno navode došljakinje na stranputicu su zahvaljujući tome uverljivo, i njoj se veruje kada uspe da privuče pažnju nasumnjivijeg tipa, inače porno glumca.

Kaplan sve režira sa dozom dokumentarističkog zarobljavanja atmosfere ali vrlo precizno i efikasno u ritmu. Otud je ovo propulzivan i vešto izveden rad koji umnogome prevazilazi čak i prilično visoke standarde televizijskog filma svog vremena.

No comments:

Post a Comment