ONE GOOD COP Heywooda Goulda sam dugo imao na nišanu, reklo bi se decenijama ali sam tek sad seo da ga pogledam, što je verovatno sramota za ovakvog fana 80s cop filmova, ali sramota ne može biti veća od ove koju sam već dostigao.
Ono što je problem jeste zapravo činjenica da je ONE GOOD COP veoma potcenjen i otpisan film, iako zapravo nudi vrlo zanimljivu reinterpretaciju žanra.
Naime, Michael Keaton igra njujorškog policajca zaduženog za najteže situacije u gadnim krajevima. Sa svojim partnerom kog igr Anthony LaPaglia rešava teške situacije. Ali, kada mu partner, inače udovac sa tri kćeri pogine, on preuzima brigu nad decom i odlučuje da ih usvoji. Međutim usvajanje dece se ispostavlja kao veliki izazov.
ONE GOOD COP definitivno nije MR MOM ili KINDERGARTEN COP mada ima tri slatke devojčice u podeli o kojima brinu Keatonov lik i supruga koju igra Rene Russo, par godina pre nego što će sa Melom Gibsonom odigrati antičko "prepoznavanje po ožiljcima" u LETHAL WEAPON 3.
Štaviše, jako je zanimljivo kako je Heywood Gould uspeo jako dobro da napravi pun krug između tvrde buddy cop priče s početka i zaokruži film istim tim.
Heywood Gould je bio novinar crne hronike, pisac krimića, scenarista i na kraju čak i reditelj nekoliko filmova različitih dometa. U ovom filmu on na vrlo zanimljiv način postavlja stvari, kao da nije zapravo relativno neiskusan reditelj.
Akcione scene su sirove i prilično brutalne, međutim, još je zanimljivije to što su izuzetno napete, i tu se ovaj film zaista izdvaja po toj fino izvedenoj trilerskoj dimenziji, koja se često u buddy cop filmovima gubila i iscrpljivala u akcionom spektaklu. Scene sa decom su nežne, ali su psihološki utemeljene i ne odvode film u sferu neke sentimentalne dramedije, i ne izbacuju ga iz brzine u kojoj se vozi. Pa ipak, i humora i topline, i razvijenog "privatnog" života junaka ima. Ali, toga ima i u LETHAL WEAPON.
Gould je pisao roman po kom je nastao FORT APACHE, THE BRONX i ovo je praktično plainclothes verzija tog filma. Ovde nisu uniformisani policajci, sve su detektivi, ali ponovo imamo tu postavku gde se film pored policijske priče zapravo bavi "mnogim temama".
ONE GOOD COP je u svoje vreme bio marginalizovan i nije film koji ljude previše interesuje, međtuim, oni koji ga danas gledaju i o tome nešto pišu, u principu imaju bitno povoljnije mišljenje od savremenika koji su ispratili njegovu bioskopsku premijeru.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment