Seth Gordon negde od pilot epizode serije FOR ALL MANKIND snima bitno slabije stvari nego ranije kada je delovao kao vrlo perspektivan reditelj, pre svega utoliko što je bio zanatski, na jednom fundamentalnom nivou vrlo kompetentan.
Nažalost, od FOR ALL MANKIND, ono što radi mi je bilo i scenaristički i rediteljski priličan fail. Nisam imao snage da izdržim prvu epizodu NIGHT AGENTa što je moram priznati čak i nedopustivo.
Sada je za Netflix snimio špijunsku akcionu komediju BACK IN ACTION koja je prevashodno hajpovana kao povratnički film Cameron Diaz koja se njime vraća na scenu. Ja volim filmove sa Cameron Diaz ali prema njoj kao glumici nemam neki odnos ili anticipaciju da li će se vratiti ili ne. U tom smislu, ovo je sve do te mere rutinski, s tim što je ona omatorila i prosto više nije uverljiva kad treba da potrči da se pobije. Ali, nema utiska da je ikuda odlazila što iskreno celu stvar gura u smeru da nekog efekta kambeka zapravo nema.
Jamie Foxx joj je partner u nečemu što je - koliko god to bizarno zvučalo rip-off Cella-Jonesovog filma FAMILY PLAN - koji je pritom sam po sebi rip-off koječega, ali ovo ne ide toliko duboko u source code nego BUKVALNO ripuje ovaj uspešan vehicle Marky Marka. Naravno, manje pažljivi gledaoci koji smatraju da su ovakve priče imale da se zaustave na TRUE LIES i eventualno LONG KISS GOODNIGHT, i taj film su otpisali. Međutim, taj film je zapravo bio izuzetan, odigran i snimljen sa punim ubeđenjem iako je imao već ucrtane story beats i character beats, ali sa rediteljem i podelom koji su se skroz predali materijalu i odlučili da ga nama prodaju iz sve snage, rezultat nije izostao.
Nema potrebe da poredimo iskustvo jednog Setha Gordona i Simona Cellana-Jonesa koji je režirao malo filma ali puno televizije, niti je Michael Burgess kao DP veće ime od Ken Senga, iako je Donov sin. Međutim, ne samo da su Marky Mark i Michelle Monaghan uspeli da naprave ubedljiv odnos među živim ljudima, za razliku od Jamie Foxxa i Cameron Diaz koji nisu otišli dalje od elementarnog iskazivanja svoje screen persone, nego su akcione scene Cellan-Jonesa i Burgessa neuporedivo bolje, ali što je najsmešnije od svega neki ambijenti, recimo situacja sa UV svetlima i potera na putu su potpuno prekopirane.
Neko ko ne voli film će rado staviti BACK IN ACTION i FAMILY PLAN u isti koš, a statistički presek kritika čak sugeriše da BACK IN ACTION ima u proseku bolje mišljenje u medijima što je tek sumanuto. Ali, to je to. FAMILY PLAN je dočekan kao božićni vehicle Marky Marka, dakle nešto rutinski, a BACK IN ACTION kao povratak Cameron Diaz na ekran, i onda je to ta razlika u hypeu, odnosno potrebi kritičara da ne prespava film.
U svakom slučaju, imao je BACK IN ACTION neke adute u sporednim ulogama, recimo neiskorišćenog Kylea Chandlera, pouzdanog profesionalca koji je dobio zadatak bukvalno na nivou geezer teasera.
Volim Netflixove filmove više nego mnogi, ali nažalost BACN IN ACTION je ono za šta ih stalno optužuju.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment