THE LEGACY OF A WHITETAIL DEER HUNTER Jody Hilla je comeback ovog reditelja celovečernjoj formi ali ne i u bioskope jer je reč o Netflix Originalu. Posle eksplozivnog ulaska na scenu sa filmovima THE FOOT FIST WAY i OBSERVE AND REPORT koji su na mene ostavili snažan utisak, pa i uticaj, Jody Hill se posvetio rado gledanim HBO serijama i zanemario je bioskopski rad. THE LEGACY OF A WHITETAIL DEER HUNTER je njegov povratak temama koje ga zanimaju, ali bez ponavljanja formula koje je već uspostavio.
WHITETAIL je upadljivo manje baziran na komediji, i mnogo je više komična stuidija karaktera sa dobro integrisanim izbijanjima Hillovog i McBrideovog humora. U tom smislu, korekcija u formuli je dovoljno mala ali ipak prisutna da WHITETAIL malo izneveri očekivanja koja je definisao Hillov dosadašnji opus.
U centru je ponovo narcisoidni man child, ovog puta lovac na belorepe jelene kog igra Josh Brolin koji se afirmisao svojim video zapisima iz lova u kojima pored konkretnog lova prikazuje i svoj pogled na svet. Sada sprema svoj najvažniji rad, video u kome će inicirati svog sina iz propalog braka, u svet lova i nazad u svoje gravitaciono polje. Na put kreće sa Danny McBrideom, svojim vernim pratiocem koji sve snima ali je delom i posilni.
Dečak Montana Jordan se odlično snašao u ulozi sina. I sama priča, i njegova igra podsećaju pomalo na Onnija Tommilu iz BIG GAMEa, filma koji takođe jako volim. Ključ ovog lika je u tome što nije reč o detetu koje se sasvim razlikuje od oca ali je osetilo i pažnju očuha, i ne može da se u potpunosti uklopi u sliku potomka koju ima naslovni junak. Stoga da, ima tu opozicija smartfona i prirode, spavanja u divljini i želje za komforom, ali u suštini je sukob oko toga što bi dečak da puca iz automatske puške koju mu je poklonio očuh a ne iz dedine vinčesterke.
Stoga, ovo je ponovo priča o grupi man childova koji su u jednom generacijskom kontinuitetu, i događaju koji koriguje njihov životni kurs.
Recepcija filma je bila nezasluženo mlaka, ali upravo jedan deo negodovanja pokazuje da komedija Jody Hilla pogađa cilj (na primer šokiranost kako dete sa uživanjem obožava svoju automatsku pušku). Josh Brolin je izuzetan glumac i on u glavnoj ulozi donosi jednu johnfordovsku rolu u kojoj postoji autentična emocija pored suptilne parodije u igri, i naravno opšte sprdačine iz vizure gledaoca. Jordan Montana je odličan a Danny McBride pokazuje da film ne mora nužno biti opšta komedija da bi se on u njemu snašao.
WHITETAIL je film grower dok se gleda, a nadam se da će mu i sudbina biti takva.
* * * / * * * *
WHITETAIL je upadljivo manje baziran na komediji, i mnogo je više komična stuidija karaktera sa dobro integrisanim izbijanjima Hillovog i McBrideovog humora. U tom smislu, korekcija u formuli je dovoljno mala ali ipak prisutna da WHITETAIL malo izneveri očekivanja koja je definisao Hillov dosadašnji opus.
U centru je ponovo narcisoidni man child, ovog puta lovac na belorepe jelene kog igra Josh Brolin koji se afirmisao svojim video zapisima iz lova u kojima pored konkretnog lova prikazuje i svoj pogled na svet. Sada sprema svoj najvažniji rad, video u kome će inicirati svog sina iz propalog braka, u svet lova i nazad u svoje gravitaciono polje. Na put kreće sa Danny McBrideom, svojim vernim pratiocem koji sve snima ali je delom i posilni.
Dečak Montana Jordan se odlično snašao u ulozi sina. I sama priča, i njegova igra podsećaju pomalo na Onnija Tommilu iz BIG GAMEa, filma koji takođe jako volim. Ključ ovog lika je u tome što nije reč o detetu koje se sasvim razlikuje od oca ali je osetilo i pažnju očuha, i ne može da se u potpunosti uklopi u sliku potomka koju ima naslovni junak. Stoga da, ima tu opozicija smartfona i prirode, spavanja u divljini i želje za komforom, ali u suštini je sukob oko toga što bi dečak da puca iz automatske puške koju mu je poklonio očuh a ne iz dedine vinčesterke.
Stoga, ovo je ponovo priča o grupi man childova koji su u jednom generacijskom kontinuitetu, i događaju koji koriguje njihov životni kurs.
Recepcija filma je bila nezasluženo mlaka, ali upravo jedan deo negodovanja pokazuje da komedija Jody Hilla pogađa cilj (na primer šokiranost kako dete sa uživanjem obožava svoju automatsku pušku). Josh Brolin je izuzetan glumac i on u glavnoj ulozi donosi jednu johnfordovsku rolu u kojoj postoji autentična emocija pored suptilne parodije u igri, i naravno opšte sprdačine iz vizure gledaoca. Jordan Montana je odličan a Danny McBride pokazuje da film ne mora nužno biti opšta komedija da bi se on u njemu snašao.
WHITETAIL je film grower dok se gleda, a nadam se da će mu i sudbina biti takva.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment