U prvoj ekranizaciji Laura Lippman nije imala puno sreće, ali ne bih rekao da je na bilo koji način potcenjena ili ponižena. EVERY SECRET THING, igrani debi poznate dokumentaristkinje Amy Berg najpre želi da se odmakne od Lippmanicinih korena u krimiću, odnosno da iskoristi njen bazični krimi zaplet kako bi prikazala likove umešane u jedan zamršen slučaj nestanka bebe.
U tom odmaku od krimića, leži i osnovni problem ovog pristojno realizovanog i ozbiljno glumljenog filma. Naime, fokus na karaktere i odmicanje od istrage dovodi do toga da film na kraju deluje besciljno u pogledu mehanike priče i kretanja prema raspletu. Što se više fokusira na karaktere, film počinje da stagnira u pogledu ritma, i uprkos tome što su pojedinačne scene dobro postavljene, dinamika celine naprosto ne funkcioniše.
Laura Lippman je međutim dobila tretman u kome je njen roman tretiran kao mejnstrim studija karaktera a ne žanrovsko ostvarenje, i to je pozicija koju mali broj pisaca krimića dobija. Tome je možda doprinela i činjenica da je ugledni scenarista David Simon njen životni saputnik.
EVERY SECRET THING nije dobio bioskopsku distribuciju, ali to je možda i pravedno jer mislim da će najbolje funkcionisati na televiziji. Međutim, kad je reč o malom ekranu, prepreka televizijskoj eksplataciji definitivno će biti prilično konfuzna završnica u kojoj opštu ambivalentnost Amy Berg ne uspeva da reši kako treba.
Ipak, ukupno uzev, na parče EVERY SECRET THING nudi dosta kvaliteta, šteta je što kao celina ne funkcioniše.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment