Pogledao sam HUMMINGBIRD poznat još i pod naslovom REDEMPTION, rediteljski projekat Stevena Knighta poznatog britanskog scenariste koji se okušao sa art house radovima kao što je EASTERN PROMISES u kome glavnu ulogu igra Jason Statham. Ovaj film se razlikuje od Stathamovog kanona jer je reč o urbanoj košmarnoj bajci u kojoj ima elemanta krimića i akcije ali sa fokusom na karakter i vrlo estetizovanu melodramu. Sa postavkom koja uključuje dikensovske prosjake, ne sasvim platonsku romansu sa kaluđericom, saradnju sa Trijadama, neonom osvetljeni London koji ističe čeve i DP Chris Menges, u filmu se susreću Melville i Joe Wright, srećom bez upliva ranig Guy Ritchieja.
Knightov film je ambiciozan, svakako je drugačiji, i u određenom smislu nadovezuje se na sličnu vrstu krimića kao što je bio EASTERN PROMISES. Nažalost, iako je bolji od Cronenberovog filma, nije sasvim uspeo jer se na pretenciozan način bavi dosta pojednostavljenim pitanjima morala, ljubavi, osvete, iskupljenja koja su sa istom zrelošću i slojevitošću prisutna u znatno dinamičnijim žanrovskim radovima. Statham pritom nije problem filma jer je njegov raspon emocija sasvim dovoljan za raspon koji diktira lik. Rekao bih da je problem u Knightu koji smatra da usporen tempo automatski donosi kontemplativnost a to nije uvek tako.
Na krajiu, Statham samo sugeriše šta je ovaj film mogao biti da je bolji, a to je solidan britanski gangsterski film. Ali, to možda nije bilo krajnje ishodište, možda je ovo mogla biti i nekakapva francuska studija traume, kriminala, osvete i vere. I to je možda nešto na šta bi asocirala Knightova reputacija. Na kraju, međutim, ovaj film stoji kao smpatičan eksperiment koji uprkos tome što nije blizak Stathamovom kanonu neće revoltirati njegove fanove.
* * 1/2 / * * * *
Knightov film je ambiciozan, svakako je drugačiji, i u određenom smislu nadovezuje se na sličnu vrstu krimića kao što je bio EASTERN PROMISES. Nažalost, iako je bolji od Cronenberovog filma, nije sasvim uspeo jer se na pretenciozan način bavi dosta pojednostavljenim pitanjima morala, ljubavi, osvete, iskupljenja koja su sa istom zrelošću i slojevitošću prisutna u znatno dinamičnijim žanrovskim radovima. Statham pritom nije problem filma jer je njegov raspon emocija sasvim dovoljan za raspon koji diktira lik. Rekao bih da je problem u Knightu koji smatra da usporen tempo automatski donosi kontemplativnost a to nije uvek tako.
Na krajiu, Statham samo sugeriše šta je ovaj film mogao biti da je bolji, a to je solidan britanski gangsterski film. Ali, to možda nije bilo krajnje ishodište, možda je ovo mogla biti i nekakapva francuska studija traume, kriminala, osvete i vere. I to je možda nešto na šta bi asocirala Knightova reputacija. Na kraju, međutim, ovaj film stoji kao smpatičan eksperiment koji uprkos tome što nije blizak Stathamovom kanonu neće revoltirati njegove fanove.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment