Wednesday, September 26, 2012

SUR MES LEVRES

Pogledao sam SUR MES LEVRES Jacques Audiarda, izuzetan krimić koji u najboljem smislu nastavlja tradiciju francuskog krimića sa umetničkim ambicijama. Audiard je u svakom smislu ponudio moćan film, inventivan na nivou likova, zapleta, i energičan na nivou rediteljske egzekucije. SUR MES LEVRES je film sa kojim nema šale, karakteri su razrađeni kao u melodrami, heist momenat je nesvakidašnji a premisa da je junakinja nagluva je maksimalno, školski, iskorišćena. Za razliku od reditelja koji se mogu smatrati temeljima francuskog krimića kao što su bili Melville, Chabrol i sl. Audiard je više na tragu Cluzota, zanima ga ne samo puna ubedljivost filmskog prizora već i puna sugestivnost.

SUR MES LEVRES u određenom pogledu može da se nadoveže na radove kao što je BEFORE THE DEVIL KNOWS YOU'RE DEAD, odnosno da se smesti u istu grupaciju genrebending krimića, premda je Audiardov rediteljski postupak u suštini čistiji od Lumetovog. On nema dileme u samoj osnovi filma da snima krimić jer priča jasno počinje sa krimi zapletom i sa njim se završava, dalji razvoj ga ne zanima, ali zato ne beži od nadgradnje u toku same priče.

Pored melodrame kojom poširuje okvire svog krimi osnova, Audiard se bavi i svojom karakterističnom opsesijom a to su seksualna privlačnost proistekla iz bizarnih okolnosti i zločina. U drugim naslovima se ona uglavnom javljala kroz snažan homoerotizam a ovde je bazirana na nekim drugim fetišima.

Vincent Cassel je standardno solidan u ulozi pripravnika koji dobija posao posle robije a Emmanuelle Devos je fascinantna kao nagluva službenica koja ga polako uvlači u svoju mrežu zločina i osvete.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment