Monday, September 24, 2012

RESIDENT EVIL: RETRIBUTION

Pogledao sam RESIDENT EVIL: RETRIBUTION Paula WS Andersona. Kao fan ovog serijala i Andersonovog pogleda na stvari, moram priznati da sam u ovom filmu našao štošta u čemu ću uživati. Nažalost, ipak čini mi se da je ovo ipak minorna avantura u sudbini zaposlenihh u Umbrella korporaciji i ostatka poklanog naroda. U ovom filmu postoji prepoznatljiva autorska nit Andersonovog postupka, dakle njegovo inkorporiranje atmosfere i principa kompjuterskih igara u filmsku dramaturgiju i ovde je taj način razmišljanja prisutniji nego ikada. Anderson je to već godinama razvijao i čini mi se da je on stvarno najveći majstor za filmove po kompjuterskim igrama. Naime, on pored dizajna igara i zapleta ume da rekonstruiše i osećaj gameplaya, i to mnogo bolje nego u PANDORUMu koji izgleda kao da ga neko drugi igra. RESIDENT EVIL filmovi izgledaju kao igra koju manje-više igra gledalac.

Zaplet RETRIBUTIONa je u svakom smislu kao deo igre. Isto važi i za lokaciju na kojoj se dešava, za celokupan dizajn. Nažalost, mislim da Anderson nije u potpunosti kapitalizovao ovu postavku, set-pieceovi su morali biti uzbudljiviji. Štaviše, žao mi je što je ova sovjetska podmornička baza koju je Umbrella adaptirala sada uništena jer bih voleo da vidim još jedan film na toj lokaciji.

Problem nastupa u samoj razradi koncepta. Čini se da je Anderson prilično lenj u egzekuciji ove ideje, i na nivou scenarija a u ponekim scenama i na planu režije. Ima i dalje dobrih set-pieceova ali ima i nekih lenjih rešenja kao što je recimo uvođenje rendgenskog snimka u sceni borbe što je bilo pase već u ROMEO MUST DIE kad je preuzeto iz BLACK MASKa sa Jet Lijem.

Ipak RETRIBUTION i ovakav-kakav je, zna šta treba da bude i u osnovi ipak ispunjava to što treba. Šteta što nije na višem nivou kao prethodni delovi, ali na kraju najavljuje se "Kraj", vide se pterodaktili, reklo bi se da će biti svega i svačega...

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment