Pogledao sam MICHAEL KOHLHAAS-DER REBELL Volkera Schlondorffa, ekranizaciju romana Heinricha Von Kleista na kojoj je radio čuveni engleski dramatičar Edward Bond. Schlondorff je snimao ovaj film sa english-speaking ambicjima i on je već 1969. bio dakle spreman za prelezak u najvišu rediteljsku ligu, vrlo brzo posle ulaska u kinematografiju.
Nažalost, ovaj film naprosto nije dovoljno kvalitetan kao celina da bi mogao da postigne očekivani uspeh.
Naime, Schlondorff je u ovom filmu na nivou pojedinih detalja ali opet nedovoljno konzistentno započeo neke jako zanimljive rediteljske prodore. Pre svega, on tretira priču iz 16. veka vrlo često sa energijom i neposrednošću novotalasovskog filma, sa kamerom iz ruke i ekstremno krupnim planovima koji beleže sve na glumčevom licu. Zatim, u sceni jednog brutalnog napada Kohlhaasovih pobunjenika uz klasičnu orkestraciju mogu da se začuju i električne gitare koje svemu daju novu dimenziju. Nažalost ova dva osvežavajuća rešenja nisu dovoljna da bi se ovaj film nametnuo kao značajan jer nisu konsekventno sprovedena i na kraju ovaj film pre svega treba zabaležiti kao slučaj kada su se ti postupci javljali.
David Warner u glavnoj ulozi ima potencijal da bude leading man ali ga Schlondorff dosta drži pasivnim ili u senci drugih događaja. Jedan od onih koji Schlodorffovoj režiji zasenjuje Warnera je i Relja Bašić koji je u svojoj bogatoj karijeri igrao dosta po stranim filmovima, snimanim kako u SFRJ tako i van. Recimo i sam KOHLHAAS je sniman u Čehoslovačkoj.
MICHAEL KOHLHAAS kroz nešto sporiji tempo i uvođenje motiva seksualne tenzije među pripadnike Kohlhaasove ekipe pokušava da bude drugačiji od klasične vestern postavke smeštene u 16. vek. Međutim, ta nadogradnja nije dovoljna i sve se svodi na kraju u jedan usporeni evropski vestern koji ne uspeva da iskomunicira jak romantičarski naboj sa kojim Schlondorff iznenađujuće koketira. Iako je među rediteljima Novog nemačkog filma, Schlondorff važio za klasicistu, pa je i meni verovatno zato najbliži, neka arhaična rešenja u ovom filmu su prilično iznenađenje. Naročito ako imamo u vidu da je u dva bitna rediteljsa postupka napipao i nešto inovativno.
MICHAEL KOHLHAAS je stoga pre svega zanimljiv ljubiteljima istorije filma i onima koje zanima nešto drugačiji prikaz ove epohe.
* * 1/2 / * * * *
Nažalost, ovaj film naprosto nije dovoljno kvalitetan kao celina da bi mogao da postigne očekivani uspeh.
Naime, Schlondorff je u ovom filmu na nivou pojedinih detalja ali opet nedovoljno konzistentno započeo neke jako zanimljive rediteljske prodore. Pre svega, on tretira priču iz 16. veka vrlo često sa energijom i neposrednošću novotalasovskog filma, sa kamerom iz ruke i ekstremno krupnim planovima koji beleže sve na glumčevom licu. Zatim, u sceni jednog brutalnog napada Kohlhaasovih pobunjenika uz klasičnu orkestraciju mogu da se začuju i električne gitare koje svemu daju novu dimenziju. Nažalost ova dva osvežavajuća rešenja nisu dovoljna da bi se ovaj film nametnuo kao značajan jer nisu konsekventno sprovedena i na kraju ovaj film pre svega treba zabaležiti kao slučaj kada su se ti postupci javljali.
David Warner u glavnoj ulozi ima potencijal da bude leading man ali ga Schlondorff dosta drži pasivnim ili u senci drugih događaja. Jedan od onih koji Schlodorffovoj režiji zasenjuje Warnera je i Relja Bašić koji je u svojoj bogatoj karijeri igrao dosta po stranim filmovima, snimanim kako u SFRJ tako i van. Recimo i sam KOHLHAAS je sniman u Čehoslovačkoj.
MICHAEL KOHLHAAS kroz nešto sporiji tempo i uvođenje motiva seksualne tenzije među pripadnike Kohlhaasove ekipe pokušava da bude drugačiji od klasične vestern postavke smeštene u 16. vek. Međutim, ta nadogradnja nije dovoljna i sve se svodi na kraju u jedan usporeni evropski vestern koji ne uspeva da iskomunicira jak romantičarski naboj sa kojim Schlondorff iznenađujuće koketira. Iako je među rediteljima Novog nemačkog filma, Schlondorff važio za klasicistu, pa je i meni verovatno zato najbliži, neka arhaična rešenja u ovom filmu su prilično iznenađenje. Naročito ako imamo u vidu da je u dva bitna rediteljsa postupka napipao i nešto inovativno.
MICHAEL KOHLHAAS je stoga pre svega zanimljiv ljubiteljima istorije filma i onima koje zanima nešto drugačiji prikaz ove epohe.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment