Saturday, April 11, 2020

ADIOS

Paco Cabezas je ostvario respektabilnu karijeru u Americi, naročito kada je ušao u komunikaciju sa Maxom Landisom sa kojim je radio na seriji DIRK GENTLY i po čijem je scenariju radio film MR RIGHT koji je umnogome osvežio pogled na post-tarantivnovske plaćene ubice.

Posle nekoliko nestašnih žanrovskih radova sa kojima je započeo karijeru u Španiji, zatim B-zlopaćenja sa Cageom, u novom filmu Cabezas snima seviljsku krimi priču koja je obeležena komplikovanim a zapravo vrlo jednostavnim zapletom, obiljem pokušaja da se nekako uhvati lokalni kolorit i da se nekako osveži pojava Maria Casasa.

Nažalost, rezultat je film ADIOS koji pokazuje da je Cabezas sazreo u tehničkom pogledu ali da na kraju krajeva ipak nije uspeo da napravi nasilni, kompleksni seviljski krimi triler o podzemlju, osveti, iskupljenju itd.

Mario Casas je doneo solidnu rolu kao kriminalac sa dna kace koji želi da osveti smrt svoje kćeri u saobraćajnoj nesreći koju su izazvali neki lopovi. Ali lik mu je pasiviziran. Mnogi sporedni likovi dobijaju suviše prostora, odvlače nam pažnju sa osnovng zapleta ka nekim intrigama koje na nivou celine nisu bitne.

Na kraju se sve svodi na osvetu, na rat zaraćenih bandi i policije, časne i korumpirane i sve je to moglo biti dato mnogo efikasnije.

Cabezas je sazreo u tehničkom pogledu, ima lepih rešenja, lepih scena, nažalost filmu nedostaje elegancija, pregrub je u svom postupku, nedostaje mu uglađenosti u naraciji.

Sve u svemu, Cabezas se u ovom filmu potrudio iz petnih žila da snimi krimić u rodnoj Sevilji koji bi je mogao izbaciti na filmsku mapu. Međutim, krajnji rezultat je tek negde korektan. 

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment