Sunday, June 25, 2023

8 MILLION WAYS TO DIE

 8 MILLION WAYS TO DIE je poslednji film Hala Ashbyja, po mnogo čemu zbilja nedostojan velikog autora. Ovu adaptaciju Lawrencea Blocka potpisali su Oliver Stone i žanrovski specijalista R. Lance Hill pod pseudonimom, a literatura pominje i intervencije Ashbyjevog kanonskog saradnika Roberta Townea.

Ipak, ovaj film sam gledao jako davno i skroz sam ga zaboravio tako da sad kad sam ga reprizirao imao sam osećaj da ga gledam po prvi put. Iskreno, bio sam sada iznenađen da sam nešto ovako loše uspeo da zaboravim jer je film praktično nezaboravno slab.

Ali, onda sam shvatio da je film zapravo pre svega loš u kontekstu uključenih ljudi, ne samo da ga je režirao Ashby i pisao Stone nego je slikao Burum, a to sve maltene ne vidimo.

Scenario je načelno krimić o policajcu pijancu koji upoznaje prostitutku za koju se veže i onda uđe u sukob sa njenim drugim muškarcem, narko dilerom. Policajca igra Jeff Bridges, dilera Andy Garcia, ali nažalost ni takvi profesionalci ne uspevaju da likovima daju neku celovitost i smisao i da povežu ovu papazjaniju u neku celinu.

Film je sa 110 minuta trajanja predug, sačinjen je od mase predugih i jalovih scena u kojima deluje kao da su glumci pokušavali da pronađu nešto zanimljivo a nisu uspeli a onda to niko nije izbacio u montaži.

Ashby je radio ovaj film pred kraj života, svakako nije bio u snazi da napravi nešto bolje, pa se i to mora uzeti u obzir, i prerano je otišao u 59 godina. Nažalost, ovaj film na surov način ispraća velikog reditelja, stvarajući utisak kao da on više nije ni mogao ništa da pruži.


No comments:

Post a Comment