Monday, January 16, 2017

LA LA LAND

Pogledao sam LA LA LAND Damiena Chazellea, veliki favorit kritike ali kako izgleda i publike, pred očekivano dobar nastup na "oskarima". Filmu sam prišao sa izuzetno pozitivnom predrasudom, Chazelle je u ovom filmu odlučio da napravi svoj masterpis, svoju posvetu holivudskom mjuziklu, sa dve izuzetno atraktivne zvezde - Ryanom Goslingom i Emmom Stone, i spolja gledano u tome je uspeo jer svi tako i percipiraju ovaj film.

Međutim, moj utisak je nešto drugačiji. Za početak ljubavna priča koja se nalazi u osnovi ovog mjuzikla naprosto nema dovoljan emotivni odjek. Mjuzikli se karakterišu suštinski jednostavnim zapletima, arhetipskim junacima, razradom opštih mesta, i LA LA LANDu ne zameram ništa od tih elemenata kojima obiluje. Ono što mu zameram je manjak smisla za humor, i krajnje površan odnos koji gradi kako između likova tako i prema osnovnim temama kojih se dotiče.

Ako tome dodamo da se film dešava danas ali da su muzičke numere retro, i da je junakova osnovna muzička opsesija džez, onda dolazimo do onog paradoksa koji sam često zapažao u savremenim hororima npr. a to je da se atmosfera filma određene epohe evocira uvođenjem njenih detalja, njene arhitekture ili rekvizite, umesto onim filmskim sredstvima koja su za nju bila karakteristična, odnosno primenom novih filmskih sredstava koja će dati identičan utisak.

Tako i LA LA LAND, želi da bude savremeni mjuzikl koji slavi ljubav i Los Anđeles danas. Ali, sve to ne gradi onim što postoji danas već evocirajući filmove od pre šezdeset i sedamdeset godina. Dakle, na tom fundamentalnom nivou, Chazelle potpuno promašuje.

U vizuelnom pogledu, film je povremeno zanimljiv, ali slično FURY ROADu, ovde imamo neke lepe scene za koje više nemamo sumnje "kako" su snimljene kada znamo da je danas sve moguće snimiti. U tom smislu, Chazelleov pokušaj da nas impresionira svojim koreografisanim kadar-sekvencama deluje gotovo kao jasni primer "zabašurivanja" slabosti sadržaja.

Film naročito odlazi dođavola na nivou priče u drugoj polovini kada Chazelle više ne uspeva da se snađe i relativizuje sve što je do tada izgradio.

Nema sumnje da je LA LA LAND samo u izvesnoj meri zanimljiv artefakt, ali rekao bih da su mnogi čak i savremeni mjuzikli bitno relevantniji od njega.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment