Daniel Benmayor je napravio mahom dobre poteze prilikom svog holivudskog debija TRACERS. Našao je projekat koji ne košta puno ali ima sve predispozicije da nađe svoje mesto na tržištu, dobio je mladu zvezdu u usponu koja je raspoložena da se bori za ulogu i uloži ogroman trud, i sakupio je ekipu koja je sposobna da sve to realizuje na pravi način.
Nažalost, scenario filma TRACERS je previše loš čak i za standarde ove vrste akcijaša gde je potrebno tek nešto da bi bilo podloga za akcione scene. TRACERS je napisan kao maksimalno generic rip-off POINT BREAKa i Benmayor skoro pa uspeva da stud+pidnost teksta nadoknadi rediteljskim bravurama u pogledu odnosa među likovima, i inscenaciji akcionih scena.
Taylor Lautner je potpuno posvećen ulozi i ubedljiv je kao junak koji se bavi ekstremnim sportovima i onda svoju sklonost prema vratolomijama (u formi biciklizma i parkoura) koristi kako bi se izvukao iz maksimalno generic duga prema kineskoj mafiji i još više generic pokušaja da od zelenaa izvuče založeni automobil blaženopočivšeg oca.
Međutim, Lautner ne samo da dobro vodi svoj lik u akcionim i ostalim situacijama merenja spolovila već uspeva da napravi nekakvu “hemiju” sa Marie Avgeroupoulos. Nažalost, osim potencijalne iskre, scenario ne nudi razvijeniji odnos.
Međutim, nije problem ovog scenarija u tome što ne produbljuje odnose već najpre u tome što u mnogim situacijama iritira svojim klišeima koje Benmayor pokušava da nekako zamaskira ali na kraju ne uspeva.
No, s druge strane, sa dosta pokreta kamere, kamere iz ruke i velikim osećajem za tempo, Benmayor majstorski isporučuje sve ono što je primarno u ovakvom filmu a to su akrobacije, borbe i potere. Takvih scena ima dosta i vrlo su dobre. Nije raspolagao velikim budžetom ali je zato uspeo da izvuče maksimum, kako od tela tako i od lokacija koje je imao na raspolaganju.
Iako TRACERS očigledno nije uspeo da se izbori za svoje mesto na tržištu bioskopske akcije gde čini se uvek postoji glad za dobrom, “čistom” akcijom, nadam se da veština koju je Benmayor pokazao neće proći nezapaženo. Još u njegovom španskom radu osetilo se da je reditelj velike perpsektive, u zanatskom pogledu je to potvrdio i u Americi. Svakako da zaslužuje još jednu američku priliku, sa jačim scenarijem.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment