DESIGN FOR LIVING snimljen je godinu dana posle TROUBLE IN PARADISE ali izgleda kao da je nastao deset godina kasnije. Lubitsch se adaptirao na zvučni film u rediteljskom pogledu, i uprkos tome što je komad Noela Cowarda morao da bude realizovan u jačem tempu, da, ovo je ono što se tražilo od TROUBLE IN PARADISE, bizarna i amoralna priča o troje ljudi u nerazrešivom ljubavnom trouglu koji se pretvara u menage a trois, sa razrešenjem koje ne vraća junake na pravi put, štaviše raskida “moralno prihvatljivu” ali neiskrenu zajednicu.
Miriam Hopkins je neuporedivo dinamičnija nego u TROUBLE IN PARADISE a Gary Cooper i Fredric March su viša glumačka klasa od njenog partnera u tom filmu. Ben Hecht u ovoj adaptaciji Noela Cowarda jače uvodi paralelnu radnju u Lubitschev postupak i napredak se odmah oseća.
Gary Cooper, Fredric March i Miriam Hopkins su odlična ekipa, i nedostaje im još malo intenzivniji tempo da dobace do onoga što je činilo komedije iz ove epohe klasicima. Međutim, ono što nesumnjiv postižu jeste da prikazuju emocije junaka iako emotivna reakcija gledalaca nije Lubitschev cilj.
U pogledu kadriranja i inscenacije. Lubitsch definitivno prevazilazi svoju teatralnost i uprkos kamernosti pojedinih postavki pravi zanimljive mizanscene i vizuelna rešenja, mada bez previše humora baziranog na vizuelnosti.
DESIGN FOR LIVING je odličan rad. Iako ga u literaturi smatraju reprizom TROUBLE IN PARADISE, pre bih rekao da je ovo unapređenje.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment