Pogledao sam PARKLAND Petera Landesmana, ekraniozaciju dokumentarne knjige o "sporednim" događajima u vezi sa atentatom na Kennedyja. Landesman se ne bavi nikakvim suštinskim pitanjima u vezi sa zaverom koja stoji iza ubistva već se fokusira na seriju zanimljivih "malih" događaja kao što su reakcija lekara u bolnici, doživljaji Abrahama Zaprudera, čoveka koji je snimio najznačajniji dokumentarni materijal atentata, priču agenata FBI kojima je Lee Harvey Oswald bio zabeležen kao neko ko preti a da nisu reagovali što je na kraju dovelo do velikih neprijatnosti i konačno najbliža pšorodica, brat i majka navodnog atentatora.
Landesman prikazuje ove događaje hronološki što daje filmu labavu dramaturšku strukturu i stvara utisak kao da se događaji gomilaju umesto da se priča razvija. Međutim, unutar svega toga postoji razvoj iako je PARKLAND uprkos brojnim dinamičnim situacijama koje prikazuje iznad svega ipak film stanja.
Ova produkcija Toma Hanksa je prvobitno bila planirana kao deo serijala za HBO, ali je umesto toga pružena prilika scenaristi Landesmanu da se oproba kao reditelj u formi bioskopskog filma.
Landesman se prilično dobro snašao i to ne samo u domenima gde se scenaristi kao reditelji tradicionalno dobro snalaze već upravo u pogledu vrlo vibrantnog vizuelnog prikaza i ubedljive atmosfere, sasvim sigurno ostvarene na skromnom budžetu. Međutim, budžet ne sprečava PARKLAND da ubedljivo oživi epohu.
Nisam siguran koliko PARKLAND može da iskorači van miljea onih koje zanima slučaj JFK, ali u svakom slučaju čak i onima koje ne zanima nudi zanimljiv pogled na ove prelomne događaje, pričajući deo "velike priče" kroz niz malih.
* * * / * * * *
Landesman prikazuje ove događaje hronološki što daje filmu labavu dramaturšku strukturu i stvara utisak kao da se događaji gomilaju umesto da se priča razvija. Međutim, unutar svega toga postoji razvoj iako je PARKLAND uprkos brojnim dinamičnim situacijama koje prikazuje iznad svega ipak film stanja.
Ova produkcija Toma Hanksa je prvobitno bila planirana kao deo serijala za HBO, ali je umesto toga pružena prilika scenaristi Landesmanu da se oproba kao reditelj u formi bioskopskog filma.
Landesman se prilično dobro snašao i to ne samo u domenima gde se scenaristi kao reditelji tradicionalno dobro snalaze već upravo u pogledu vrlo vibrantnog vizuelnog prikaza i ubedljive atmosfere, sasvim sigurno ostvarene na skromnom budžetu. Međutim, budžet ne sprečava PARKLAND da ubedljivo oživi epohu.
Nisam siguran koliko PARKLAND može da iskorači van miljea onih koje zanima slučaj JFK, ali u svakom slučaju čak i onima koje ne zanima nudi zanimljiv pogled na ove prelomne događaje, pričajući deo "velike priče" kroz niz malih.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment