THE KILLER bi mogao da bude odličan srpski film recimo Dejana Zečevića.
Ali, od Finchera, za ove pare, u ovim uslovima, očekuje se mnogo više.
Jean-Pierre Melville, veliki autor za ljude bez ukusa i oni koji ih sažaljevaju i neće da im kažu da taj čovek nije znao mnogo, imao puno fanova u Srbiji. Kako i da ih nema, kad je čak i u ovoj zaostaloj sredini njegov nivo inscenacije i zamisli zapravo dostižan.
Ali, kada neko u današnje vreme ovako nekritičku aproprijaciju Melvillea, a pritom je taj neko ipak znalac - iako već četvrt veka autorski mrtav - onda to stvara šum.
Čak i ovako mesečarski snimljen, Fincher ipak previše zna kao reditelj da bi sebe sveo na tu Melvilleovu fetišizaciju "radnog procesa", proisteklu iz toga što nije znao kako da napravi najveće majstorstvo na filmu - a to je elipsa, i mi ovde gledamo jedan mrtav, dobro realizovan - mada ne i impresivan sub B-film, koji bi bio okej kako rekoh za srpske uslove, i to za neki eto tako bajat al kao korektan film.
Ovo je film koji bi bez mnogo problema završio na DTVu a ne u Veneciji, da nije Fincherovog filma. Mogu u poslednjih nekoliko godina da nabrojim solidan broj sličnih a superiornih radova, počev od THE CONTRACTOR pa nadalje.
Kad je tu Fassbender nema razloga da se malo ne blamira i Tilda Swinton, međutim, srećom bar nema neke prestige ekipe da skroz utuče film.
Nije mi žao što sam ovo gledao. Žao mi je što se i dalje sećam vremena kad je tlo pucalo pod Fincherom.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment