Thursday, January 6, 2022

GOSNELL: THE TRIAL OF AMERICA'S BIGGEST SERIAL KILLER

GOSNELL: THE TRIAL OF AMERICA’S BIGGEST SERIAL KILLER u režiji Nicka Searcyja, bio je prvi igrani projekat koji su tehnikom crowd fundinga izveli propagandisti alt. righta Phelim McAleer i Ann McElhinney u saradnji sa poznatim piscem krimića i scenaristom Andrew Klavanom koji je pored velikog broja kriminalističkih romana, od kojih su neki i ekranizovani, poput recimo TRUE CRIME u režiji Clinta Eastwooda i pisao scenario za neke kultne adaptacije drugih pisaca kao što je A SHOCK TO THE SYSTEM Jana Eglesona, po romanu Simona Bretta.


GOSNELL: THE TRIAL OF AMERICA’S BIGGEST SERIAL KILLER kreće kao policijski procedural gde jedno hapšenje prodavaca lekova koji se prodaju na recept, dovodi detektive do klinike za abortuse Kermita Gosnella, gde se ispostavlja da je on ne samo jedan aljkav rukovodilac, sumnjive stručnosti i lekarske etike već i da vrši abortuse u poznim fazama trudnoće kada su oni zabranjeni.


Potom, film prelazi u fazu sudske drame tokom koje pomoćnica javnog tužioca i detektiv pokušavaju da se izbore sa predrasudama koje pokušava da proizvede Gosnellov advokat i nađu način da predoče čime se on bavio.


Andrew Klavan je ozbiljno pero ali je vremenom otišao u političku isključivost i postao je autor vodećeg alt.right medija Daily Wire na kom ima podcast. Otud ovaj scenario jeste delom policijski procedural, delom sudska drama ali sve to na kraju postaje politički pamflet, kako protiv abortusa kao takvog, tako i protiv dela javnosti koji je otvoren prema ovim slobodama.


Klavan se doduše trudi da ponudi balansirano viđenje stvari, da se razdvoji ono gde je Gosnell ubica a gde ginekolog, ali u nekoliko situacija je ipak očigledno da film ima jaku agendu.


No, sama tema je vešto izabrana, i na bazi je nje svakako moguće napraviti propagandu, naročito kada se uzme u obzir ta konfuzija koju Klavan namerno stvara gde iz izuzetka gradi generalizaciju. Naročito u fazi kada je ovo prevashodno krimić. Međutim, ulazak u sudnicu ipak na kraju dovodi do plakatskijih monologa, ne uvek vešto izvedenih.


East Billings kao Kernit Gosnell je zanimljiv. Michael Beach kao policjski starešina je uvek ubedljiv ali neke face poput Deana Caina, otkrivaju da su se tu ipak našli i ljudi iz jednog isključivog dela ideološkog spektra.


Nama je ovo naročito zanimljiv slučaj jer su nedavno McAleer i ekipa u Beogradu snimali film Roberta Davija o Hunteru Bidenu. Ova produkcija nije na nivou radova Dallasa Sonniera, ali jeste iznad tipične alt.right kinematografije. Sam Gosnellov slučaj je veoma bizaran i zaslužio je i ekranizaciju koja neće biti pamflet. 


Možda će je nekada i dobiti.


* * / * * * *

No comments:

Post a Comment