Tuesday, December 1, 2020

LIFE IN A YEAR

LIFE IN A YEAR Mitje Okorna je jedan od produkciono najozbiljnijih filmova koje su snimili autori iz bivše Jugoslavije.


Nažalost, Mitja Okorn nije imao sreće da mu film izađe onda kada je trebalo. Razlozi za to su razni ali ih mahom treba tražiti u sukobu Willa Smitha i Sonyja, ali i u tome što je Jaden Smith kao glavni glumac u ovom filmu u međuvremenu krenuo da drugačije usmerava svoju karijeru.


Ovaj film je nastao po originalnom scenariju ali se u suštini bavi temom koju znamo iz literarne YA produkcije i naslova kao što je THE FAULT IN OUR STARS.


Jaden Smith igra mladog ambicioznog momka koji gađa odlazak na Harvard i upoznaje mladu kelnericu sa čudnom bojom kose kojoj kreće da se udvara iako ona misli da je suviše square i nedovoljno edgy za nju. Kako odnos napreduje, ispostavlja se da čudna kosa nije njena i da je to perika koju nosi zbog toga što boluje od kancera i ide na hemoterapije.


Tu film ulazi u taj LOVE STORY momenat, i sasvim sigurno Jaden Smith Cara Delevingne neće zameniti Ryana O’Neala i Ali McGraw u kolektivnom sećanju, ali ne zbog toga što nemaju talenta i hemije u odnosu.


Naprosto LIFE IN A YEAR je pristojno ostvarena priča tog tipa koja dolazi sa tom mračnom senkom odložene premijere koja je filmu dala uncool imidž koji u spoju su uncool pričom prema kojoj publika ima određeni otpor, daje loš rezultat.


No, sam film zapravo nije toliko sentimentalan niti eksploatiše previše ideju junakinje koja je na umoru. U tretmanu priče pokušava da bude okrenut životu i kreativnosti koji se u tim okolnostima javljaju, premda ne istrajava do kraja u tom bucketlisaškom konceptu a to je da Jadenov lik pokušava da svojoj devojci priredni sve životne ključne momente u godini dana koja joj je preostala. No, on predstavlja tu okosnicu i osveženje u odnosu na filmove tog tipa.


Kad je o Okornu reč, najveći kompliment je da ovaj film izgleda kao američki film, kao da nije nekakav debi evropskog reditelja već profesionalno urađen posao čoveka koji je već tamo i radi. U tom smislu, naravno otvara se pitanje šta njemu ovakav film donosi u pogledu statusa i ja mislim da je ovo prevashodno za njega jedna jako dobra profesionalna referenca da je uspešno sproveo jednu jednostavnu priču sa mladim a već veoma poznatim glumcima, i da relativna anonimnost filma ne znači da to producenti neće znati da cene.


Za razliku od mnogih reditelja odavde koji su u Holivud odlazili sa idejom da će oni učiti Amerikance kako se pravi film, Okorn je pošao drugim putem - snimio je film u kom je pokazao da baš zna da ga pravi kao Amerikanci.


* * 1/2 / * * * *


No comments:

Post a Comment