Monday, November 30, 2020

MOSUL

Matthew Michael Carnahan je ekspert za okupacioni film, uostalom pisao je THE KINGDOM Petera Berga i u svom rediteljskom debiju MOSUL on snima okupatorski film nove generacije.


Glavni junaci su “lojalni Iračani”; specijalna policijska koja se bori sa Islamskom državom u Mosulu. Jedinicu čine policajci koji su baš zbog svoje proefesije doživeli odmazdu ISISa, a sada su na osvetničkom pohodu kroz razoreni grad u nadi da je među malo preostalih i preživelih zatočenih civila možda ostao i neko njihov.


Da je film na engleskom, imao bi sigurno pola ocene manje, ali ovakav film na arapskom ipak nikada nismo videli i to je svakako bitan kuriozitet. Fizionomija filma je na liniji Berga ili Scotta u BLACK HAWK DOWN fazi. Obračuni su visokooktanski, energični, a akcija je u maniru povišenog realizma ali bez eskapizma.


U par navrata ima infodumpovanja, ali to se može uzeti kao zaista greh koji možemo oprostiti jer u ovom miljeu na ovaj način gledaoci nikada nisu ušli.


Carnahan se ispostavio kao veoma hrabar i intuitivan autor. Ovakav film više deluje kao nešto što bi mogao da snimi neki već dokazan autor kao vanity project, nego neko kao debi.


Ako raščlanimo ovaj film, svakako da je ta inovacija sa arapskim likovima kao koncept nešto što je izdvojilo ovaj film. Međutim, isto tako, ovo bi bio dobar film i da su junaci Ameri i da je na engleskom, ali takve smo već videli, ponekad i u boljem izdanju od ovog.


Ovaj spoj je međutim sjajan i zaslužuje punu pažnju. 


* * * 1/2 / * * * *


No comments:

Post a Comment