Friday, November 28, 2008

CAPTAIN AMERICA

Najzad sam pogledao Pyunovu verziju stripa CAPTAIN AMERICA o kojoj sam dosta čitao ali je nikada nisam pogledao.

Ovaj film je nastao u periodu krize i bakrotstva Marvela kada se do njihovih prava između ostalih dokopao i Menahem Golan. Posle raspada njegove čuvene kompanije Cannon, i razlaza sa Yoram Globusom, on je nastavio rad sa firmom 21st Century. I ovo je bila njihova produkcija.

Neke od strip ekranizacija iz vremena kada snimaje filma po stripu nije podrazumevalo rađanje mečke, ogromne budžete, komunikaciju sa fandomom, i što je najvažnije dok još uvek nije postojalo barem tri pristupa junaku, donelo je neke zanimljive naslove kao što je recimo meni izuzetno drag Goldblattov PUNISHER.

Nažalost, CAPTAIN AMERICA nije bio te sreće. Ovo je film u kome Red Skullovog oca igra Mustafa Nadarević, dakle jasno je da smo off to a bad start.

Film je sniman u Jugoslaviji i Jadran Film je jedan od koproducenata a to svakako čini ovaj film curiom, naročito za nas. Lokacije na kojima se priča odvija su prepoznatljive, naročito kad se nalaze na Jadranskoj obali. Od naših glumaca, osim Mustafe, iz prve sam prepoznao još samo Relju Bašića koji igra jednog od zlih industrijalaca u zaveri sa Redom.

WW2 delovi su urađeni kao najslabili italijanski WW2 exploitation. Kasniji delovi kad se junak nađe u savremenom dobu pa se ne snalazi, liči na Cannonove flah omladinske filmove, da bi finale izgledalo kao neki slab eurotrash rip-off Bonda ili neki od nastavaka ARMOUR OF GOD u kojima nema kung fua.

Ono što je u ovom pristupu dobro jeste to što je Pyun izabrao da strip približi određenim filmskim konvencijama i da ga precizno stilski odredi. Ono što nije dobro je to što se opredelio za prilično neslavne tradicije i što je još gore ne dobacuje do reprezentativnijih primeraka italo exploatacije ili B-euro trasha.

Stoga, ovaj film ostaje kao krajnje opskurna fusnota i nije ni čudo što ga Marvel smatra mračnom stranicom svoje istorije koja je obilovala promašajima, ali ipak ne ovolikim.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment