Sunday, November 9, 2008

BANGKOK DANGEROUS

Pogledao sam rimejk BANGKOK DANGEROUS Braće Pang. Sećam se koliku je senzaciju napravio njihov originalni film na FESTu, a isto tako vidim da je rimejk denunciran kao nešto najgore ikada snimljeno. Takav ishod zvuči logično ako se imaju na umu nepovoljna iskustva sa rimejkovima azijskih klasika. Međutim, možda baš zbog izrazito negativne predrasude koju sam imao, meni rimejk uopšte nije loš.

Doduše, ja sam mnogo očekivao od Pangovih, onomad u vreme tog FESTa, i original mi nije bio ništa naročito. U tom spoju izneverenih očekivanja onomad i očekivanja najgoreg sada, ja mislim da su Braća Pang napravila vrlo dostojanstven rimejk vlastitog filma.

Štaviše, ako se izuzme sasvim legitimno integrisan Nic Cage u bankoški milje, rimejk apsolutno ima atmosferu tajlčandksog filma. Štaviše, jezička barijera između stranca u gradu i domaćih je apsolutno realistična. Svi lokalni junaci su titlovani.

Kad je o akciji reč, ja sam sucker za Aziju čak i kad se rimejkuje. Ja sam čak fan i REPLACEMENT KILLERSa. Braća Pang međutim nikada nisu bili John Woo. Oni su u akciji uvek bili skloniji arty rešenjima, i tako je manje više i u ovom filmu. Ako neko očekuje tipičan azijski hitman film sa obiljem akcije, u BANGKOKu će ga relativno dobiti. Akcionih i suspense situacija ima, ali ovo nije Tsui Hark vć je aposlutno na liniji Braće Pang, sa dosta elipsi i fokusiranjem na specifične detalje unutar akcione scene. Ipak, pravi saldokusci su nagrađeni sofisticiranijom hard-R akcijom koja između ostalog uključuje amputaciju ruke i kidanje čoveka na dva dela.

U smislu pristupa akciji, Braća Pang su ostali na svojoj liniji, digli su svoj Third World cinema koncept na holivudski nivo ali nisu još uvek poklekli pred holivudskom konvencijom. I u ovom filmu to funkcioniše, i Cageu čak omogućuje da što se mene tiče ubroji još jedan krajnje atipičan i solidan žanrovski film u svoj skor.

Kad je o melodrami reč, ona je hipertrofirana, sirkovska, i to svakako može da smeta. Međutim, ni za to nije kriv Holivud. Štaviše,. Holivud bi verovatno zatomio tu melodramu koja u ovom filmu jeste bestidna i opet je apsoluno na liniji azijskog hitman filma. Koliko je KILLER patetičan, toliko je patetičan i BANGKOK DANGEROUS. Dakle, jako je patetičan. Ali, meni je i to OK, to je stvar sa kojom se računa, i koja je kako rekoh bliža originalnom miljeu nego što je krivica rimejka.

Cage je u filmu potpuno okružen tajlandskim glumcima tako da se ovaj film može čitati i kao holivudski film sniman na Tajlandu ali i kao tajlandski film sa američkim glumcem, i to uklapanje dveju kinematografija je sjajno urađeno tako da niko tu ne odskače.

Kada se sumira položaj ovog filma u širem žanrovskom kontekstu, sasvim je jasno da je reč o naslovu koji je po svom konceptu danas poprilično deplasiran jer se HK histerija završila, štaviše Holivud je sažvakao i ispljunuo nazad u Kinu najveće tamošnje reditelje, a što se hitman žanra tiče, publika sada traži nešto drugo. Međutim, sam film za to nije kriv i ja mislim da će vremenom, kada izgubi auru filma kome je zapalo da ga svi opljunu, biti rehabilitovan.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment