Monday, November 19, 2018

SEBBE

Babak Najafi je još od nastavka Espinosinog SNABBA CASHa počeo da se profiliše kao žanrovski specijalista. Uprkos tome što se u filmu LONDON HAS FALLEN najpre izdvaja upravo Najafijev rediteljski rukopis, svoju poziciju u Holivudu nije uspeo da učvrsti i zauzme zasluženo mesto. Njegov debitantski rad SEBBE iz 2010. snimljen u Švedskoj međutim predstavlja Najafija u jednom potpuno drugom svetlu, pa se iz ove vizure postavlja pitanja šta je njegov pravi izraz.

Naime, SEBBE je teskobna socijalna drama o dečaku u nevolji i njegovoj samohranoj majci koja polako gubi konce i u njegovom odgoju i u vlastitom životu.

U filmu nema akcije, nema žanrovskih zahvata, nema ničega po čemu Najafija inače znamo. Pa ipak, i u ovoj socijalnoj melodrami o najnižim staležima švedskog društva (a kao i u krimiću, i tu ima Jugovića, jedino poštansko sanduče na kom se vidi prezime nosi natpis ŠARIĆ) on pokazuje izuzetno vizuelno nadahnuće. SEBBE je vizuelno nadahnut i dinamičan film koji preuzima estetiku "kamere sa ramena" ali je onda ipak pretvara u nešto vizuelno dinamičnije i estetizovanije. Otud i SEBBE traje 79 minuta, taman onoliko koliko treba. Dakle, i u ovoj formi Najafi pokazuje narativnu ekonomičnost.

Koji je put njemu bio draži, ovaj iz SEBBEa ili onaj iz SNABBA CASHa, zaista ne znam, ali na oba je pokazao da ima potencijal. Ako imamo u vidu gde se sada u Holivudu zaglavio, možda je baš Švedska put da krene ispočetka.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment