Wednesday, November 28, 2018

THE CHRISTMAS CHRONICLES

THE CHRISTMAS CHRONICLES je igrani debi animatora Claya Kaytisa koji je imao celovečernje vatreno krštenje u crtaću ali je u igrenjaku tek trebalo da se dokaže. Priliku je dobio od Chrisa Columbusa, reditelja koji je početkom devedesetih bio značajan oslonac dečjeg i porodičnog filma a krenuo je kao scenarista u Amblinovim produkcijama GREMLINS i GOONIES.

Kaytis nije baš Brad Bird ali je imao dovoljnu težinu da kada mu se dopao spec script Matta Liebermana uspe da se nametne kao reditelj Columbusu kao vlasniku scenarija. I ovaj scenario ima sve karakteristike high concept speca kojim se Matt Lieberman bavi. Na priči je uz Liebermana potpisan i David Guggenheim, takođe jedan od velemajstora spec scripta. I zbilja, high concept koji su ovde zakuvali vrlo je zanimljiv.

Brat i sestra, tinejdžer i mala devojčica, ostaju samo za Božić i odlučuju da probaju da snime Deda Mraza i dobiju dokaz njegovog postojanja. U tom pokušaju na kraju uspevaju da ga ometu i ugroze opstanak Božića kao praznika.

Ovo je Netflixov film od starta i kao takav ima u sebi elemente televizijskog rada. Naime, uprkos komplikovanim animiranim deonicama, nužnim specijalnim efektima itd. nastao je za vrlo kratkih deset meseci što je zaista mimo standada za ovakav film, i to se oseća. 

Naprosto, na ulicama je manje statista i saobraćaja nego što smo navikli, neki specijalni efekti nisu doterani do najvišeg nivoa itd. Međutim, film u osnovi funkcioniše zahvaljujući Darby Camp i Judahu Lewisu u glavnim ulogama i naravno samom Kurtu Russellu u liku Deda Mraza.

Sa dobrom idejom i dobrom podelom, Kaytis paradoksalno nije imao prostora da usavršava ono što se od njega najviše očekivalo a to je postprodukcioni deo filma. Uprkos saradnji sa Zemeckisovim direktorom fotografije Donom Burgessom koji je dokazani veteran ovakvih sadžaja, vizuelnost je zapravo manje bitan segment ovog filma.

No, u glumi i priči, THE CHRISTMAS CHRONICLES uspeva da malo uhvati duh Amblina od koga preuzima tu strukturu ugrožene porodice, razorene zajednice koja se obnavlja u toku pustlovine i susreta sa fantastičnim. Međutim, za razliku od “tradicionalnog” Amblina, ovaj film je ipak nešto više namenjen deci nego odraslima.

U tom smislu Kurt Russell je ovde ta kopča koja će zabaviti starije. Međutim, on ipak ne uspeva da zaseni Darby i Judaha u glavnim ulogama. Oboje klinaca su Valeeovi veterani iz BIG LITTLE LIES i DEMOLITION, s tim što je Judah i Netflixov ljubimac, igrao je prošle godine u izvanrednom THE BABYSITTERu sa kojim nudi sličnu ikonoklastičnu direkciju, premda naravno filmovi su fundamentalno drugačiji.

Pa ipak THE BABYSITTER i THE CHRISTMAS CHRONICLES su oba realizacija high concept scenarija poznatih spec pisaca i oba dekonstruišu ikonične likove iz mašte, ali i žanrovskog filma, i on se u oba izvanredno snašao kao mladi protagonista kroz kog ulazimo u ceo proces. Nadam se da će mu karijera ići nadalje uzlaznom putanjom.

THE CHRISTMAS CHRONICLES nije esencijalana film ali u domenu dečjeg prazničnog filma spada u godnji dom. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment