Friday, November 23, 2018

WIDOWS

WIDOWS Stevea McQueena je krimić u režiji nekoga ko ne snima žanrovske filmove. U tom pogledu, već je zanimljiv za gledanje jer je izglobljen iz rutine, iako mu to ne mora a priori davati na kvalitetu. Međutim, u ovom slučaju, sve one dobre i sveže stvari koje proističu iz takvog pristupa definitivno pretežu nad onim koje su balast.

Ono što je istovremeno i balast i kvalitet jeste angažman kojim McQueen pokušava da učini ovaj film socijalno i “umetnički” relevantnim. U osnovi, WIDOWS je postavljen kao interesantan i uozbiljen pulp, i Gillian Flynn u saradnji sa McQueenom kroz neke preokrete u priči sasvim jasno artikuliše taj izraz. Međutim, isto tako McQueen želi da kroz ovaj film prelomi i feminističku priču o nejednakosti, i rasne tenzije, i izborni populizam i Black Lives Matter.

Nešto od toga radi bolje, nešto slabije, ali ti dodatni slojevi su nešto što je očigledno “opravdanje” McQueenu pred samim sobom zašto ovo radi. Jedan od razloga za to je pomalo paradoksalan. Naime, originalna serija Lynde La Plante, u režiji Iana Toyntona, bila je mnogo “tvrđa” od ovog filma, iako u načelu jednostavnija. Bila je tvrđa jer nije bila glamurozna, a McQueen od jedne doze glamura u svom filmu od 42 miliona ipak nije mogao da pobegne.

Njegove udovice ipak igraju zvezde, koje jesu karaterne glumice ali su zvezde, a isto važi i za mušku podelu koja je jpš glamuroznija ako je ikako moguće. Uostalom, na istom zadatku su Liam Neeson. Robert Duvall i Colin Farrel.

McQueenov rediteljski postupak da dekomponovanim kadrovima, ponekim dijalozima koji se dešavaju u offu, raznim neobičnim detaljima u kadriranju koje krasi visoka estetizacija, pomešan je sa energičnom i tvrdom akcijom i nasiljem, kada do takvih situacija dođe.

Time se WIDOWS dosta uspešno umiljava žanrovskoj publici jer njoj drage scene radi jako dobro i vrsno se snalazi u tim "obaveznim figurama”.

Nadam se da će dobro prihvatanje McQueenovog filma povećati interesovanje za La Planteinu seriju koja svakako treba da se iznova pogleda. Isto tako, smatram da srpska kinematografija neće imati razloga da se stidi kada na sličnu temu u februaru iduće godine izađe serija PET. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment