Monday, August 15, 2016

MARYLAND

Pogledao sam MARYLAND Alice Winocour, francuski triler koji spada u red onih filmova "kako srpski reditelji - u najboljem smislu - zamišljaju žanrovski film", ali vrlo retko umeju tako i da ga naprave. Posle potpuno drugačijeg debitantskog filma, Alice Winocour snimila je sveden triler sa jakim melodramskihm tonovima i ubedljivom suspense postavkom koja je nekad u prvom, nekad u drugom planu.

Jacques Audiard je duh koji bdi nad ovim filmom, ne samo kroz glavnog junaka kog igra Matthias Schoenaerts već i kroz pristup. Glavni junak je mačo koji iza čvrste fasade ima ogromne probleme. U ovom slučaju, to je posttraumatski stres, a melodrama se dešava u odnosu oštećenog veterana kog libanski kontroverzni biznismen uzima za telohranitelja svoje žene i sina.

Matthias Schoenaerts i Diane Kruger su prekaljeni veterani, i u ulogama telohranitelja i trophy supruge, za njih nema nikakvih prepreka. Winocour bira vibrantan rad kamere, sa dosta pokreta, dosta vezivanja kamere za likove, a u incenacijama borbe, ponovo pozajmljuje dosta od Audiardove sirovosti.

Postoji samo jedan detalj u kome je Winocour, uslovno rečeno "nepovoljno" izneverila moja očekivanja, ali objašnjavanje o čemu je reč ulazi duboko u teritoriju spoilera, a verujem da većini gledalaca to neće biti problem.

MARYLAND je prototip evropskog trilera koji u sebi obuhvata i aktuelnu temu i repertoarsku perspektivu jer Amerikanci nažalost sve manje na globalnom tržištu plasiraju ovu formu u kojoj su bili velemajstori.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment