Wednesday, May 7, 2014

ANNA

Očekivao sam dosta od filma ANNA poznatog još i pod naslovom MINDSCAPE Sa kojim je debitovao Jorge Dorado. Reč je o "američkom" filmu, odnosno internacionalnoj produkciji smeštenoj u Ameriku čiji je producemtski pokrovitelj Jaume Collet-Serra. Film je u španske bioskope pustio lokalni Warner sa osrednjim uspehom, mada verujem da su ambicije za eksploataciju pre svega internacionalne. Rekao bih da će ovaj film najbolje funkcionisati na kućnim formatima. Priča o detektivu koji je sposoban da uđe u sećanja ljudi jako podseća na DREAMSCAPE i INCEPTION samo bez mogućnosti da detektiv bide aktivan. Štaviše, Doradov tretman premise koju potpisuje scenarista Guy Holmes je takva da nike do kraja jasno na koji način oni uopšte žele da iskoriste taj novum jer se na kraju sve svodi na to da junak gleda sećanja zajedno sa publikom što publika u filmu inače može sama kroz flesbek.

Najveći šok za publiku treba da bude mogućnost da je flešbek lažan, odnosno da ispitanik manipuliše sećanjima, a to publici ne ostavlja ama baš nikakav osećaj inovacije. Hitchcock je odavno ispričao sve o tome u razgovorima sa Truffautom i na kraju imamo staričnu, konfuznu i ne preterano intrigantnu misteriju sa konfuznim razrešenjem.

Doradova egzekucija je uglađena ali mlaka i više pripada malom ekranu nego bioskopu. Sa ovim filmom on definitivno ne uspeva da se nametne kao next big thing španskog žanrovskog filma, a nije ni blizu svog padrina Jaume Collet-Serre.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment