Pogledao sam AMERICAN GANGSTER Ridleya Scotta.
Sigurno će se o ovom filmu pričati u danima koji dolaze, međutim, nema tu šta puno da se kaže. Reč je o jednom kompetentnom, mada suštinski neopredeljenom, polu-realističnom, polu-našminkanom pogledu na sukobe u podzemlju sedamdesetih, sa genijalnom pričom koja nije iskorišćeni ni 30% od svog potencijala, sa jako dobrim filmom sakrivenim negde unutar krajnje sterilnog tkiva koje je Scott izgradio.
Film je vrlo pitom čak i za Ridleyeve mejnstrim standarde, i samim tim ne uspeva da obuhvati zaista neverovatnu priču Frank Lucasa, nekadašnjeg šofera i telohranitelja Bumpy Johnsona koji je preuzeo njojoršku heroinsku mafiju, prevazišao Bumpyja tako što je sam postao vlasnik kartela, i prodavao duplo kvalitetniju robu za upola cene. To je zaista materija za Oliver Stonea a ne za Ridlyea i zailliana koji najviše vremena troše pokušavajući da meandriraju između Scorsesea, De Palme i Manna, a ne dostižu nijednog.
Međutim, negde mi je jasan uspeh ovog filma. On u sebi ima žanrovsku ambivalentnost starinskog storytellinga, Ridley pokušava da ispriča istinitu priču o jednom čoveku i to očigledno ume da upali na blagajnama.
AMERICAN GANGSTER u krajnjem dometu nije ništa više do Ridleyev DEPARTED.
* * 1/2 / * * * *
Sigurno će se o ovom filmu pričati u danima koji dolaze, međutim, nema tu šta puno da se kaže. Reč je o jednom kompetentnom, mada suštinski neopredeljenom, polu-realističnom, polu-našminkanom pogledu na sukobe u podzemlju sedamdesetih, sa genijalnom pričom koja nije iskorišćeni ni 30% od svog potencijala, sa jako dobrim filmom sakrivenim negde unutar krajnje sterilnog tkiva koje je Scott izgradio.
Film je vrlo pitom čak i za Ridleyeve mejnstrim standarde, i samim tim ne uspeva da obuhvati zaista neverovatnu priču Frank Lucasa, nekadašnjeg šofera i telohranitelja Bumpy Johnsona koji je preuzeo njojoršku heroinsku mafiju, prevazišao Bumpyja tako što je sam postao vlasnik kartela, i prodavao duplo kvalitetniju robu za upola cene. To je zaista materija za Oliver Stonea a ne za Ridlyea i zailliana koji najviše vremena troše pokušavajući da meandriraju između Scorsesea, De Palme i Manna, a ne dostižu nijednog.
Međutim, negde mi je jasan uspeh ovog filma. On u sebi ima žanrovsku ambivalentnost starinskog storytellinga, Ridley pokušava da ispriča istinitu priču o jednom čoveku i to očigledno ume da upali na blagajnama.
AMERICAN GANGSTER u krajnjem dometu nije ništa više do Ridleyev DEPARTED.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment