Monday, March 5, 2007

AENIGME

Podsetio sam se AENIGME, courtesy of Kunac, a u cilju pražnjenja izvesnih afekata koje imam prema saradnicima. prvobitno sam hteo da AENIGMU spojim sa njenim bratskim filmom TT SINDROM, ali onda sam se ipak opredelio da izrespektujem Fulcija osobno, naročito jer sam prvobitno gledao neki raspali VHS i sve vreme se bavio zapažanjem naših glumaca, kada sam još bio dete, na neki način.

Bjela, naravno, steals the show, mada nema the most gruesome death, nažalost, ona je sačuvana za devojku koju smore puževi, a od naših kurioziteta možete još videti kako Dušica Žegarac postaje horor ikona koja će biti do kraja eksploatisana u TT SINDROMu u praktično identičnom liku, a zatim i kako Ljilja Blagojević, producent SINOVACA igra zlu upraviteljicu škole (imati na umu da je Kalina u vreme snimanja AENIGME imala četiri godine , o čemu će nešto više reći čičko Žika, hroničar života i dela studentkinja glume sa FDU), itsl.

Fulci u ovom filmu jeste bio senilan ali ne potpuno, i ovaj film, za razliku od prvi put kad sam ga gledao, ipak ima nekakvo dostojanstvo, kao starac koji je ipak svestan potrebe da nosi staračke pelene. Pošto ima Fulci filmova u kojima toga nije bio baš svestan.

U svakom slučaju, ovaj film zaslužuje da se u nekoj ediciji nađe kao double DVD sa TT SINDROMOM, i da se stvar lepo zaokruži.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment