Sunday, April 17, 2022

THE LAST THING HE WANTED

THE LAST THING HE WANTED Dee Rees je zanimljiva, haotična ekranizacija romana Joan Didion koju su za film adaptirali sama rediteljka i Marcos Villalobos. U suštini radi se o throwback 80s političkom trileru sa glazurom atmosferične latinoameričke melodrame i studije ženskog karaktera. Dee Rees polazi od jedne mannovske pretpostavke a to je da će gledalac biti dovoljno strpljiv da prati priču i fokusira se na nju, i zaplet nije mnogo pomognut nekim narativnim tehnikama kojima bi se razjašnjavao.

Kako je ovde reč o nečemu što je mutna delatnost - glavna junakinja je novinarka koja pokriva latinoamerička krizna područja Reaganove ere a onda preko pokojnog oca i sama postaje protagonista Contra-afere, te je samim tim dosta situacija među likovima u neizrečenom, kriptičnom. Ballsy je snimiti takav film a pritom pokrenuti toliku silu raznih ATL i BTL likova i onda izvesti ovo, ali ja sam neizmerno uživao.

Anne Hathaway nudi zaista visokokalibarsku rolu, Ben Affleck je kul kao mutni američki zvaničnik. Toby Jones sjajan kao dekadentni američki pimp u polumirovini posle držanja javnog kupatila u Port-o-prensu. Znači, dešavanja su supermasna i atmosferična, i ko se na to ne nakači, dobiće ugođaj u ravni od * *.

Međutim, meni je sve to leglo, priču sam dosta lako razumeo, dakle nije me odbilo to kada je krenuo spy craft i mumbo jumbo, i legla mi je ta atmosfera tropskog maltene erotskog trilera koja izraste u finišu filma.

Sve je to moglo biti jasnije, akcentovanije, bolje, ali THE LAST THING HE WANTED je takav-kakav je, specifičan je, i svoj, i ima svoje kriterijume, i unutar njih mi je legao. 

* * * / * * * *

P.S. PANAMA Marka Neveldinea se dešava u sličnom miljeu, ima sličnu priču, neke čak slične scene i slično je messy. Naravno, ta dva filma nikakve suštinske veze nemaju sem miljea i delimično žanra ali stoje kao zanimljiv case study dva različita produkciona kraja sa kojih se nečemu može prići.

P.P.S. Film je jasna aluzija čak i bukvalno na nivou zapleta na Antonionijev PROFESSIONE: REPORTER.

No comments:

Post a Comment