Posle Danteove, pogledao sam i Cameronovu PIRANHU, courtesy of Kunac.
Ovaj film sam svojevremeno, po prvi put gledao na nekom snimku sa nemačke televizije, sa nemačkim nahom, a potom sam ga obnovio na original VHSu Metro Filma, čini mi se.
I sada, treći put, moram priznati da mi ovaj film deluje sve bolje i bolje i da mu je osnovni problem prilično heavy handed comic
relief, koji vrlo često nije uspešan, i opterećuje film, kao što remeti i koheziju glumačkog izraza u filmu.
Film definitivno ima dosta Cameronovih toucheva, ne samo na planu inscenacije koja je vrlo solidna, vrlo precizna, već i na planu vođenja nekih likova. Upravo taj comic relief koji je unet deluje kao jedna od tekovina Danteovog filma koja je bila nepotrebna, i vrlo je moguće da spada u ono što je Ovidio Assonitis nametao Cameronu. Uostalom, cela priča oko snimanja ovog filma se otprilike
svodi na to da je Cameron snimao film sa velikim Assonitisovim mešanjem, a da mu je potom film oduzet u montaži, i da su se,
uprkos Cameronovim pokušajima da provali u montažu i premontira film, u eksploataciji našle verzije koje je montirao italijanski producent. Nadam se da milan i Death Wish čitaju ovo.
U svakom slučaju, ronjenje i potere pod vodom su landmark Cameron, kao i nekoliko old school gore i suspense scena sa letećim piranama. Isto tako, ima i par cocky karakternih scena koje liče na njega.
Šteta je što sama premisa filma nije plauzibilnija pošto je rad samih monstrum-pirana bolji do Phil Tippetovih kod Dantea.
Međutim, njihova sposbnost da lete ima ogroman problem u neizbežnoj nezgrapnosti njihovog letenja, i još veće nezgrapnosti njihovih napada na ljude.
Nezgrapnost monstruma i nagažen comic relief čine da PIRANHA 2: SPAWNING deluje prilično neozbiljno, ali da ako se oduzmu ti
elementi, ovo stoji kao sasvim legitiman exploitation koji možda nije ni blizu nivoa Cameronovih kasnijih remek-dela, ali nije
nešto čega baš mora da se stidi.
* * 1/2 / * * * *
Ovaj film sam svojevremeno, po prvi put gledao na nekom snimku sa nemačke televizije, sa nemačkim nahom, a potom sam ga obnovio na original VHSu Metro Filma, čini mi se.
I sada, treći put, moram priznati da mi ovaj film deluje sve bolje i bolje i da mu je osnovni problem prilično heavy handed comic
relief, koji vrlo često nije uspešan, i opterećuje film, kao što remeti i koheziju glumačkog izraza u filmu.
Film definitivno ima dosta Cameronovih toucheva, ne samo na planu inscenacije koja je vrlo solidna, vrlo precizna, već i na planu vođenja nekih likova. Upravo taj comic relief koji je unet deluje kao jedna od tekovina Danteovog filma koja je bila nepotrebna, i vrlo je moguće da spada u ono što je Ovidio Assonitis nametao Cameronu. Uostalom, cela priča oko snimanja ovog filma se otprilike
svodi na to da je Cameron snimao film sa velikim Assonitisovim mešanjem, a da mu je potom film oduzet u montaži, i da su se,
uprkos Cameronovim pokušajima da provali u montažu i premontira film, u eksploataciji našle verzije koje je montirao italijanski producent. Nadam se da milan i Death Wish čitaju ovo.
U svakom slučaju, ronjenje i potere pod vodom su landmark Cameron, kao i nekoliko old school gore i suspense scena sa letećim piranama. Isto tako, ima i par cocky karakternih scena koje liče na njega.
Šteta je što sama premisa filma nije plauzibilnija pošto je rad samih monstrum-pirana bolji do Phil Tippetovih kod Dantea.
Međutim, njihova sposbnost da lete ima ogroman problem u neizbežnoj nezgrapnosti njihovog letenja, i još veće nezgrapnosti njihovih napada na ljude.
Nezgrapnost monstruma i nagažen comic relief čine da PIRANHA 2: SPAWNING deluje prilično neozbiljno, ali da ako se oduzmu ti
elementi, ovo stoji kao sasvim legitiman exploitation koji možda nije ni blizu nivoa Cameronovih kasnijih remek-dela, ali nije
nešto čega baš mora da se stidi.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment