U filmu JOUEURS Marie Monge pravi zanimljivu atmosferičnu melodramu koja prerasta u triler i ako se apstrahuje jedna stvar koja zahteva ozbiljnu suspenziju neverice (pored one opšte, naravno), gledaoce čeka nešto vrlo zanimljivo.
JOUEURS je dovoljno jak u atmosferi koju stvaraju Monge i Audiardov aktuelni direktor fotografije Paul Guilhaume, da noćni Pariz lako zavede i gledaoce i da pređu preko toga što junakinja relativno naglo od mlade žene koja preko momka koji joj se dopada otkriva kocku, postaje zavisnica što i sebe i okolinu uvodi u nevolje.
Kako film međutim zapravo nije preachy taj skok nekako prihvatamo prirodno. Sam milje ilegalnih kockarnica koje drži kineska mafija u Parizu je uzbudljiv, seksi na svoj način, a Marie Monge uspešno prenosi to na adrenalin i libido junaka, pa samim tim i na publiku.
Stacy Martin je u centru priče a Tahar Rahim je onaj koji je uvodi u porok, i u tom centralnom delu nema slabe tačke. Njena uloga je ekspresivna i zapravo kroz nju se prihvata cela priča, pa i ono što u njoj nije baš savršeno logično. Tahar Rahim je zvezda i nije mu problem da zavede junakinju i publiku.
Mislim da bi u ranim danima Audiard bio vrlo zadovoljan nekim ovakvim filmom jer ima sve što treba da postoji. Guilhaume njegov sadašnji, ali ne i tadašnji snimatelj uspeva da celom svetu da mešavinu jedne glam aure i "povišenog realizma", ali i utiska kako je taj svet mesto u kome se živi i koje je trošeno. Takvu energiju nose i glumci, Stacy Martin najpre jer je spremna na glamur ali vidimo da ima i kapacitet da nastrada i ostane jadnica.
JOUEURS nije ništa epohalno, ali u okviru onoga čime se bavi jeste nešto vrlo sveže i izvedeno sa punim ubeđenjem.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment