Saturday, April 9, 2016

MR RIGHT

Pogledao sam MR RIGHT Paca Cabezasa, po scenariju Maxa Landisa. Landisov izuzetno duhovit scenario i odlična glumačka podela koju predvode Sam Rockwell i Anna Kendrick omogućili su Cabezasu da ne samo snimi svoj najbolji film do sada, već i da se izvuče sa jednom produkcijom koja je u sebi sadržala sve karakteristike ispiranja novca u Luizijani. Nažalost, Cabezas kao reditelj, iako mu je ovo daleko najbolji film, ostaje najslabija tačka ovog projekta, i onemogućuje mu da dosegne neki viši nivo koji je sigurno postojao u tekstu.

Landis je napisao izuzetno duhovitu romantiču komediju koja se bavi već puno puta trošenom premisom, a to je ljubav progonjenog plaćenog ubice i obične devojke, međutim svemu tome daje dimenziju woodyallenovske anksionosti i stripovske stilizacije, koji inače karakterišu njegove scenarije. AMERICN ULTRA je recimo scenario Maxa Landisa koji je imao više sreće nego MR RIGHT u pogledu režije, iako mislim da je MR RIGHT kao scenario još i bolji.

Srećom, Cabezas je dovoljno kompetentan da isprati najosnovnije zahteve a Sam Rockwell i Anna Kendrick u potpunosti uspevaju da isprate Landisov ritam i smisao za humor i rekao bih da je scenario ono što ih je primarno privuklo ovom filmu. U svakom slučaju, uprkos tome što je Cabezasov stilski ukraz izostao, Rockwell i Kendrick su uradili ono što su zamislili, i to je svakako prava stvar.

MR RIGHT je u određenom smislu koncepcijski zarobljen u nekom drugom vremenu - ova vrsta filma dominirala je sredinom devedesetih pa i na kraju te decenije, međutim, ono što Landis radi unutar scenarija, i način na koji dekonstruiše konvencije žanra apsolutno pripadaju aktuelnom trenutku.

Otud ne čudi da jednu od upečatljivih i dekonstruktivističkih uloga igra RZA.

Jedno od obeležja devedesetih je i to što se pominje Srbija i “tundra” u Srbiji u kojoj je plaćeni ubica dožive prosvetljenje na zadatku. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment