Pogledao sam NORDVEST Michaela Noera, odličan danski odijarovski krimić o usponu i padu mladog delinkventa koji ulazi u svet kriminala ali ne gubi u potpunosti svoj moralni kompas. Glavni junak ove priče smeštene na sevrozapadu Kopenhagena koji je svojevrsno leglo delinkvencije, klinac koji se bavi sitnim krađama ima “džentlmenski sporazum” sa svojom samohranom majkom - mlađeg brata neće uvesti u taj svet. Kada jednom nehotice ipak uvede brata da mu asistira u jednoj akciji, ispostavlja se da obojicu počinju da tonu sve dublje u zavodljivi svet kriminala.
Noer uspeva da prenese vibrantnost kopenhaških ulica, klubova, tržišta seksa i kokaina, sve to smešteno u svakodnevne ambijente, sa dosta nervoznih pokreta kamere i istom takvom glumom. Noerovi junaci su neprekidno na ivici da ozbiljno naude jedni drugima a to je jedna od retkih preostalih prednosti evropskog realističkog filma, to odsustvo star-sistema u kome se svakom glumcu daju očekivani atributi i ponašanje.
NORDVEST se bavi arhetipskim pitanjima gangsterskog filma, na vrlo realističan način, i ne pokušava da ih produbi u pravcu nekih jačih psihoanalitičkih slojeva kao Audiard, međutim mislim da je uticaj francuskog maestra evidentan.
Iako nije potpisan rekao bih da se Slavko Labović pojavljuje u jednoj kameo pojavi ali ni posle nekoliko gledanja te scene nisam u stanju da verifikujem ovaj nalaz.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment