Saturday, September 29, 2007

THE SIMPSONS MOVIE

Pogledao sam THE SIMPSONS MOVIE David Silvermana, courtesy of mrkoye.

Nisam veliki fan SIMPSONSa, i relativno sam obavešten o celoj mitologiji, tako da ovaj film nije mogao da me iziritira zato što je ovo ili ono iznevereno. Prišao sam mu apsolutno objektivno.

Ono što mi je na kraju bio osnovni problem filma to je suštinska efemernost svih referenci kojima se autori bave u ovom filmu. Naime animirana serija je bazirana na referencama i reakcijama na relativno aktuelne teme.

Međutim, osnovna razlika između celovečernjeg bioskopskog filma i animirane serije je trebalo da bude u tome što će film, za razliku od serije biti odmaknut od aktuelnih zbivanja i referisaće na nešto što ima ipak nešto duži rok trajanja.

Međutim, ne, film se svodi na ekološku priču u kojoj se sprda sa Al Goreom, zatim na parodiranje aktuelne konkurencije u bioskopima, naročito SPIDER-MANa i svodi se na to da za deset godina apsolutno neće biti relevantan, što autori nisu smeli da dozvole.

S druge strane, na mikro-planu, iako nisam fan SIMSPONSa, gledao sam i mnogo bolje epizode serije nego što je ovaj film, tako da čak ni u tom smislu, autori nisu dostigli vrhunski nivo bioskopske reinterpretacije serije.

Svi ovi nedostaci su dodatno podcrtani time što su autori jako dugo insistirali na tome da će SIMPSONS film biti nešto zaista posebno, i to na kraju zaista nismo dobili.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment