Pogledao sam MURDER PARTY Jeremy Saulniera, courtesy of Kunac.
Pokušao sam bio prvo da gledam HATCHET ali sam posle sedam beslovesnih minuta odustao i odlučio se za ovaj ultra indie film, koji bi se u nekoj malo slobodnijoj interpretaciji mogao nazvati i hororom iako od horora preuzima samo formu a namere su mu sasvim drugačije.
Naime, MURDER PARTY je vrlo zanimljiv underground film koji koristi strukturu horora ne bi li plasirao uspešnu kritiku savremene umetnposti i to dva njena aspekta. Jedan je kreativni aspekt gde auotir osuđuju demienhirstovsko oslanjanje na fiziološku ekstremnost i neumetničke događaje, a drugi je organizacioni pošto film kritikuje besramnu zavisnost umetnika od raznih fondacija i mecena, kojima se besomučno dodvoravaju.
Tako i ova priča o naivnom radniku njujorškog Parking Servisa koji naivno uzima pozivnicu za halloweenskei Murder Party da bi se ispostavilo da ga tamo čeka nekoliko mladih umetnika koji bi ga rado ubili u sklopu svog umetničkog rda i njihov djabolični mecena od koga im zavise stipšendije i koji sve nadfgleda.
MURDER PARTY nudi sasvim dovoljno vrlo solidne hack'n'slash zabave za sve one koji nemaju odnos prema problematizaciji savremene umetnosti.
Međutim, namere ovog filma su drugačije i to ga čini vrlo uspelim ostvarenjem koje funkcioniše na više nivoa.
Film je snimljen u vrlo oskudnim uslovima, vrlo lako je mogao biti snimljen kod nas, i ponovo pokazuje da je ključ niskobudžetnog filma u mudrom postavljanju rediteljskog koncepta.
* * 1/2 / * * * *
Pokušao sam bio prvo da gledam HATCHET ali sam posle sedam beslovesnih minuta odustao i odlučio se za ovaj ultra indie film, koji bi se u nekoj malo slobodnijoj interpretaciji mogao nazvati i hororom iako od horora preuzima samo formu a namere su mu sasvim drugačije.
Naime, MURDER PARTY je vrlo zanimljiv underground film koji koristi strukturu horora ne bi li plasirao uspešnu kritiku savremene umetnposti i to dva njena aspekta. Jedan je kreativni aspekt gde auotir osuđuju demienhirstovsko oslanjanje na fiziološku ekstremnost i neumetničke događaje, a drugi je organizacioni pošto film kritikuje besramnu zavisnost umetnika od raznih fondacija i mecena, kojima se besomučno dodvoravaju.
Tako i ova priča o naivnom radniku njujorškog Parking Servisa koji naivno uzima pozivnicu za halloweenskei Murder Party da bi se ispostavilo da ga tamo čeka nekoliko mladih umetnika koji bi ga rado ubili u sklopu svog umetničkog rda i njihov djabolični mecena od koga im zavise stipšendije i koji sve nadfgleda.
MURDER PARTY nudi sasvim dovoljno vrlo solidne hack'n'slash zabave za sve one koji nemaju odnos prema problematizaciji savremene umetnosti.
Međutim, namere ovog filma su drugačije i to ga čini vrlo uspelim ostvarenjem koje funkcioniše na više nivoa.
Film je snimljen u vrlo oskudnim uslovima, vrlo lako je mogao biti snimljen kod nas, i ponovo pokazuje da je ključ niskobudžetnog filma u mudrom postavljanju rediteljskog koncepta.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment