EL CADAVER DE ANNA FRITZ Hectora Hernandeza Vicensa je španski triler koji uzima jednu senzacionalističku premisu i smešta je u kamerne uslove vešto realizovanog niskobudžetnog filma, pokazujući razvijen osećaj za žanrovski izraz.
Vicens je snimio dobar film, a oni segmenti u kojima je rutinski i ono gde nije svež, nadoknađeni su tim prevazilaženjem budžetskih ograničenja kojim zapravo "kupuje" simpatije - taman kad poželiš nešto bolje ili više, upitaš se ko bi u ovim uslovima to pružio.
David Cronenberg je u jednom svom razgovoru pomenuo pitanje da li su nekrofili pohrlili u mrtvačnicu u koju je doneta Marilyn Monres i EL CADAVER DE ANNA FRITZ upravo ima takvu premisu - stradala je poznata i glamurozna španska glumica, par zgubidaba dolaze kod svog druga bolničara da vide leš a onda se polakome i imaju seksualni odnos sa njom od kog se ona reanimira.
Ovo smo viđali i ranije. Sličnu temu u Španiji je radio Almodovar u filmu HABLA CON ELLA, kod nas imamo kultni kratki film Dejana Začevića NEKRO FILM. Dakle, ovo nije novo, ali nije rađeno u ovom ključu, kao weird set up ali u prilično mainstream realizaciji.
Od tada kreću dileme i razdor među drugarima šta raditi sa njom, ali i kako rešiti moralni konflikt koji se javlja među njima.
Film je smešten u nekoliko prostorija ali je za njih organski vezan, izuzetno estetizovana je fotografija, sve dobro izgleda i kao takav funkcioniše uprkos brojnim ograničenjima. Pritom, u smislu plasmana nizak budžet nadoknađuje kroz hook iz premise - naprosto ona je toliko off the wall (mada nije ništa revolucionarno) da neumitno mora probuditi kontroverzu i privući pažnju.
Vicens je posle ovog filma dobio priliku da radi na američkom VOD hororu i na taj način ostvari kontinuitet rada.
* * * / * * * *
Vicens je snimio dobar film, a oni segmenti u kojima je rutinski i ono gde nije svež, nadoknađeni su tim prevazilaženjem budžetskih ograničenja kojim zapravo "kupuje" simpatije - taman kad poželiš nešto bolje ili više, upitaš se ko bi u ovim uslovima to pružio.
David Cronenberg je u jednom svom razgovoru pomenuo pitanje da li su nekrofili pohrlili u mrtvačnicu u koju je doneta Marilyn Monres i EL CADAVER DE ANNA FRITZ upravo ima takvu premisu - stradala je poznata i glamurozna španska glumica, par zgubidaba dolaze kod svog druga bolničara da vide leš a onda se polakome i imaju seksualni odnos sa njom od kog se ona reanimira.
Ovo smo viđali i ranije. Sličnu temu u Španiji je radio Almodovar u filmu HABLA CON ELLA, kod nas imamo kultni kratki film Dejana Začevića NEKRO FILM. Dakle, ovo nije novo, ali nije rađeno u ovom ključu, kao weird set up ali u prilično mainstream realizaciji.
Od tada kreću dileme i razdor među drugarima šta raditi sa njom, ali i kako rešiti moralni konflikt koji se javlja među njima.
Film je smešten u nekoliko prostorija ali je za njih organski vezan, izuzetno estetizovana je fotografija, sve dobro izgleda i kao takav funkcioniše uprkos brojnim ograničenjima. Pritom, u smislu plasmana nizak budžet nadoknađuje kroz hook iz premise - naprosto ona je toliko off the wall (mada nije ništa revolucionarno) da neumitno mora probuditi kontroverzu i privući pažnju.
Vicens je posle ovog filma dobio priliku da radi na američkom VOD hororu i na taj način ostvari kontinuitet rada.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment