Pogledao sam JANE GOT A GUN Gavina O’Connora. Ovo je bila probematična produkcija koju je rediteljka napustila neposredno pred početak snimanja, a onda su se desile promene u podeli i dolazak Gavina O’Connora, potencijalnog autora koji se za sada ipak više nameće kao pouzdan profesionalac. JANE GOT A GUN ne izgleda kao problematična produkcija, deluje kao film koji je snimljen onako kako je zamišljen, ali se postavlja pitanje da li je dobro zamišljen i rekao bih da nije.
JANE GOT A GUN je prilično konvencionalna rape and revenge fantazija smeštena na Divlji Zapad, sa tom razlikom što se osnovna premisa prepuna melodramskog ekscesa, gotovo vodviljskih zamena identiteta i exploitaion odnosa među likovima predstavlja kao “tajna” među junacima koja zaslužuje da se otkrije kroz flešbek. Da je film ispričao ovo po redu, bio bi to solidan osvetniči vestern a ovako ima vrlo ozbiljan problem pretenzije do koje ne dobacuje.
S jedne strane, želi da bude “ženski film” ali žensko ostvarivanje bazira samo na tome što žena preuzima ulogu muškarca a ne kroz emancipaciju unutar neke ne-muške uloge. Kada žena nema ulogu muškarca, ona ima ulogu žrtve. U tom smislu, ovo je redak primer film o jakoj junakinji koja je jaka samo kada nije žena, a kada jeste onda je objektifikovana, jadna i nemoćna.
Natalie Portman je umnogome iznad ovog materijala, ali deluje kao da je ona sama pomislila kako sve ovo ima nešto više u sebi od pukog exploitationa. Joel Edgerton je solidan, mada ne i sjajan u ulozi revolveraša sa kojim ona ima predistoriju, a kao scenarista se ovde slabije pokazao nego kao glumac. Ewan McGregor ima nezavidnu ulogu negativca koji nema ozbiljnu motivaciju izuzev što je vrlo zao, i to je otprilike sve što čini njegov lik.
O’Connor sve ovo realizuje muški, tvrdo i solidno, ali ni u jednom trenutku ne uspeva da unapredi sam sadržaj, niti da reši neki od disbalansa između onoga što nude likovi i onoga što očekuju autori i glumci.
Iako bolji od KEEPING ROOM, JANE GOT A GUN na kraju ipak ostaje dosta tanak savremeni vestern.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment