Još prošle godine sam pogledao BATMAN: ASSAULT ON ARKHAM Jaya Olive i Ethana Sapuldinga, ali kako je reč o jednom od najboljih DCjevih animiranih filmova shvatio sam da moram da odvojim posebno vreme da bih ga živopisao i onda se vremenom zaturio na listi dela koja treba sačuvati od zaborava.
Dakle, BATMAN: ASSAULT ON ARKHAM ima jednu inherentnu prednost koja mu već u startu daje prednost u odnosu na ostale DC animacije a to je činjenica da su protagonisti pripadnici Suicide Squada. Ovaj Suicide Squad u ASSAULT ON ARKHAMu nije u istom sastavu kao onaj sa kojim istrčava Ayer, ali ono što je važno jeste da je hemija među karakterima tu. Neverovatno je kako scenarista Heath Corson uspeva da stvori hemiju među junacima, da izgradi odnose, a potom sjajno iskoristi njihov nihilizam, spremnost da ubijaju i da jedni druge stavljaju u gadne situacije. Odnos između Harley Quinn i JOkera je fantastično urađen, a scena kada gine KGBeast je ozbiljan WTF momenat.
Antiestablišmentski završni kadar sa Deadshotom i Amandom Waller i uopšte način na koji je ona crtana pokazuju jaku buntovničku crtu.
Scenarista Heath Corson je u ambijentu Arkham Asyluma maksimalno iskoristio sve elemente koji mu se nude tako da je u ovom filmu koji u sebi nosi strukturu Guys on a Mission filma zapravo pravi istinsko razaranje Asyluma, gde rušenje nije samo fizičko već se očituje i kroz osloboađanje raznih zatočenih negativaca.
U sred celog ludila koje generišu članovi Suicide Squada, Batmanova moralna vertikala konačno ima smisla i iako je ovde sporednjak, dobija jako kvalitetnu ulogu, često efektniju od nekih protagonisičkih koje je imao u DC animacijama.
Animacija je na liniji ostalih DC naslova, ali njenom rudimentarnom konceptu jako pomaže to što ovog puta autori dobijaju neke izazovnije prizore za crtanje, jer ima više krvi nego inače, a i više humora. Filmski žargon koji se uvodi je takođe sjajno uveden u pojedinim scenama.
Za one koji su skeptični prema ideji DC animacija koje idu DTV, ASSAULT ON ARKHAM je izvanredna uvodna tačka.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment